webForumDet fria alternativet

header i html?

4 svar · 386 visningar · startad av Ann-Sofie

Ann-SofieMedlem sedan mars 2003136 inlägg

Jag har förstått att jag inte kan lägga en header när jag har html kod i början av dokumentet. Hur gör jag då?

Jag har en hemsida med html kod först och i den vill jag lägga en omröstning som är i php. När usern röstat ska en ny sida med röst-resultaten komma upp.

Jag får felmeddelande:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\index.php:14)

Jag har testat php-scriptet fristående utan html-koden från hemsidan och då funkar det utmärkt så jag hajar ju att det har med den att göra. Kan man lägga in nåt i html-koden som gör att man kommer till php-scriptet på en fristående sida eller hur kringgår man det hela?

mvh
ann-sofie

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

I asp heter det Response.Buffer = true, det gör att sidan inte skrivs ut förrän allt är skickat till webbläsaren.

Det borde finnas något liknande i php.

Ann-SofieMedlem sedan mars 2003136 inlägg

header överst

Mycket möjligt men jag har nu löst det hela genom att lägga header och övrig php-kod som hör ihop med header överst på sidan.
Jag trodde att all html-kod skulle hamna fel om jag la den underst men det gjorde det inte. Allt funkar perfekt nu!

/ann-sofie

tillmarMedlem sedan sep. 2002736 inlägg
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Ja, det är det nog. Kan inte så mycket php, men antar att mycket påminner om VB/asp, dvs webbläsar-plattformen fungerar likadant oavsett språk.

(klistrar in frågan, för dokumentationens skull)
------8<--------
Fråga: Cannot add header information...

Svar: Du får inte i PHP använda HTML kod innan du kör en Header, ex: session_start() och Header()
Detta kan du komma runt genom att lägga all HTML kod nedanför PHP koden, eller nedanför du kör en header().
Du kan även använda dig av ob_start() i början och ob_end_flush() i slutet för att komma runt detta.
------8<--------

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb