nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Har precis installerat ming men får det inte att funka.
Har klippochklistrat exemplet för att steama mp3 men får felet
Warning: dl() [function.dl]: ming: Unable to initialize module Module compiled with module API=20010901, debug=0, thread-safety=0 PHP compiled with module API=20020429, debug=0, thread-safety=0 These options need to match in /web/ming.php on line 2
Vad har jag gjort fel nånstans? Har startat om apache och så.. :/
<?
dl('php_ming.so'); <-- Denna raden klantar till det.. annars säjer den att inte klassen finns.
$m = new SWFMovie();
$m->setRate(12.0);
$m->streamMp3(fopen("/home/daniel/green_bag.mp3", "rb"));
// 11.85 seconds at 12.0 fps = 142 frames
$m->setFrames(141);
header('Content-type: application/x-shockwave-flash');
$m->output();
?>
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Det verkar ju vara som att det är något problem med själva Ming... Kan det redan vara så att den är laddad via php.ini?
Testa med:
if( !extension_loaded( "php_ming.so" ) ) {
dl( "php_ming.so" );
die( "php_ming.so laddades med dl()" );
} else {
die( "php_ming.so redan laddad!" );
}
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg nope.. får samma meddelande..
och den är inte laddad i extension...
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Enligt ditt felmeddelande så är det vid attributet API som det skiljer sig;
API=20010901, debug=0, thread-safety=0 PHP compiled with module API=20020429, debug=0, thread-safety=0
Enligt felmeddelandet ska dessa två vara lika, som jag tyder det. Är det en äldre version av Ming som du försöker kompilera?
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg nope.. det är den allra senaste jag har... har inte kompilerat heller utan laddat hem modulen