nu har ja lagt in ett php forum och installerat det men nu vet ja inte hur ja kommar till det... finns det nån guide på svenska till det? ja har nått som heter i stil med phpbb2
fattar n0ll
11 svar · 296 visningar · startad av dalle
finns de inget på svenska årka inte läsa igenom allt på engelska
I mappen som du antagligen har zippat upp finns där väl en kortare neskrivning eller? Fast den är väl isf på engelska!
Man kommer inte långt om man inte är beredd på att läsa engelska manualer... har man tur så kan man (kanske) hitta nån halvdan översättning till svenska, men generellt sett så är det mesta betyligt mer lättförstått i de engelska varianterna, bara man "orkar" sätta sig in i språket. ;)
men nu måste jag bara vet, när jag lagt in de på php ftp´n vilken adress får forumet eller ska man ändra de nånstans isåfall vart?
har du installerat det på weben eller du har inte kommit så långt?
Om du nte har installerat det så finns där nog en fil som heter install.php eller liknande kolla vilken sökväg den har genom din ftp! Kör sen den filen genom din webläsare!
de har ja kört install sen har ja fastnat
då finns där väl en php fil som heter ngt i stil med admin.php som du kan köra i webbrowsern!
men asså ja hittar massa index sidor men ingen funkar av dom ja får helt enkelt vänta tills ja vet mer om php
Vad är det som inte fungerar? Själva forumet, eller vad är det?
Om jag minns rätt så är det bara att:
- Ladda upp filerna till servern
- Gå till din hemsida med webbläsaren.
- Har för mig att en guidad installation startas automatiskt