TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Går det att ordna?
<?php
if ($bild1 == "")
echo "Du måste skicka minst en bild för att din ansökan ska gälla, börja lägg till bilder ovanifrån. <br>
Gå tillbaka och fyll i <br>
<a href='index.htm'>Bakåt</a>";
else
{
echo("Din ansökan har skickats <br>
Du kan nu stänga detta fönster.");
mail("modell@nordicdream.net", "Modell | Nordicdream.net",
"En ny modellansökan har kommit in
Namn: $namn
E-Post: $mail
Ålder: $age
Önskemål: $meddelande
Godkännande 18+?: $arton", "Wrom: JYFMY
<$mail>");
}
?>
Så ser det ut som jag kör nu och funderar på hur jag ska göra för att den bild som anges i (type="file") fältet ska bifogas i mailet? Säkert nått simpelt som bara inte vill ploppa in i skallen nu :r
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Ingen som har någon idé? Är det kanske nått jag kan lösa med javascript? Lite panik här ;)
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Man måste ange i headern att det finns bifogade bilder med i brevet.
Tills någon annan svarar så kan du låna min kod som används för att skicka flera bilder som valts av besökaren. Dessa sparas i en session och infogas i en loop men den kan du ju plocka bort plus lite annan onödig information som inte behövs i headern.
Du får nog ihop det m.h.a. filen.
http://member.webforum.nu/3/email_images.phps
[r]
Ett litet tillägg.
Jag började med att skicka ett gäng bilder till mig själv med e-postklienten och sedan kollade jag in källkoden i brevhuvudet för att se hur det ska se ut. Skicka alltså en bild till dig själv så blir det ganska enkelt att lägga till vad som behövs.