Jag har läst mig fram till på wF och php.net att man inte kan använda "target" i header() och undrar nu om någon har ett bra tips på hur jag kan åstakomma samma/liknande funktion. Jag vill inte INTE ha en mellansida som kollar av utan detta ska fungera helst innan sidan börjar ladda.
Tackar i förhand...
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg har du flera frames eller vad är det du vill göra?
pimmeMedlem sedan sep. 20011 086 inlägg Du måste antagligen använda javascript för att kunna ändra sida i en annan frame.
Du kan iaf inte göra det m.h.a. php.
Jupp jag har frames... annars hade det inte vart några problem :D
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg men du får göra som pimme säger, använda dig av javascript:
parent.frames['namn'].location='sida.html';
Ok... en fråga bara:
parent.frames['namn'].location='sida.html';
Vad ska stå i 'namn'?
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg namnet på den frame som ska laddas om
ehh... ok. Men om jag använder detta kommer du jag kunna skicka ett frameset-sida till en ickeframeset-sida? För som det verkar (på din förklaring om det där med 'namn') att bara en sida laddas om och då kan man ju inte göra det jag vill... tycker jag (men jag är hur trött som helst nu)
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Nej, du kan inte sätta t.ex. target="_top" på en location-header som du laddar i en frame. Du måste göra en sån mellansida som du inte vill göra, t.ex. i javascript. Den behöver ju dock inte vara längre än t.ex. såhär:
<html>
<head>
</head>
<body onLoad="top.location.href='ditduvill.php';">
</body>
</html>
Ok... tackar för hjälpen. Dock väldigt dåligt att det inte går på något annat sätt... sucka.