webForumDet fria alternativet

lunarstorm & php!

11 svar · 1 020 visningar · startad av fluff

fluffMedlem sedan juli 200268 inlägg

Hej.

Jag undrar om det är möjligt att i php loggin på lunarstorm.se, och sedan kolla hur många gästboksinlägg man har fått!

Jag har sett en liknande lösning i VBscript (har dock ej kvar den), är det möjligt i php ?

isf, hur ska man börja?
Att köra en POST för inloggning är ju inte så svårt, men sen hur är det med cookies & sessioner o sånt dom har?

:birp

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20013 498 inlägg

humm... lunar använder sig av ASP inte php.

Det är inte så svårt att kolla hur många "nya" gästboksinlägg som finns. det är bara att lägga en markering i databasen att gästboken har blivit öppnad av dig efter det senaste inläggets datum och tidpunkt, och om du inte öppnat den så plockar den ut alla de inlägg som är gjorda efter att du senast kollade i gästboken.

Om man säger allt detta med ord så att säga! :e

med kod är det en annan sak.

Men du förstår säkert! :e

öhh, jag vet att lunar använder ASP, det har inte direkt med saken att göra eftersom man ändå bara kan komma åt den som normalt folk..

Väl inloggad, så finns det ikoner i en frame /top/top_icons.asp tror jag det är (inte säker, kan kolla), där finns en mouseover som visar "du har [n] nya gästboksinlägg".

Så om man bara klarar av inloggning, så kan man requesta det dokumentet och ta ut värdet med nån regexp/sökning.

Problemet som gör att jag inte kan göra det hela själv är just hur man ska "förklara" för servern att man är inloggad när man skickar requesten på top_icons.asp filen.

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20013 498 inlägg

Få se nu.... du vill logga in dig på lunarstorm med hjälp av PHP från din egen hemsida och sedan hämta antalet nya gästboks inlägg??

Missfittupfattade!! :e

Frågan är vad kan man inte göra med php! :e

du måste först sätta en kaka på din egen hårddisk, eller lyckas sätta den session som ska sättas, vilket som kan bli lite klurigt i mina ögon! :l

Sen måste du med fopen eller liknande komma åt filen /top/top_icons.asp . för att sedan läsa igenom den och plocka ut värdet med hjälp av en regexp sökning efter att du lyckats sätta sessionen/kakan.

har tyvär ingen lösning, men maila mig gärna när du fixat det! :e

PMedlem sedan jan. 20012 107 inlägg

fanns ett program (tror faktiskt det var gjort i php) som man kunde använda till att "spara" sina gästbok med.

--- hoppas jag inet får skit om jag ladda rupp det här...

-

Det verkar ju fint, men python är inblandat ;~b

Jag vill ha hela rubbet i php, det måste väl gå? :!

GeinMedlem sedan sep. 20004 849 inlägg

Det borde väl gå antar jag. Jag är faktiskt oxå intresserad av samma sak. Gäller dock inte lunar men det fungerar på samma sätt.

här kommer den kompilerade versionen...

http://kanin.dsv.su.se/lunarspar/

heh, najs, diggar den kompilerade versionen :)
men varför sparar den inte alla gbinlägg från "tidernas begynnelse"? :D

ajja, åter till topic, hur man loggar in med cookies via php mot en annan website.

fluff skrev:

Därför att lunarstorm har rensat databasen!

P skrev:

fluff skrev:

Därför att lunarstorm har rensat databasen!

Hehe oj då, där ser man :e

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb