rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg har en sida som jag vill ha en header i
Huvudsidan heter index.php
och där har jag använt include("$page.php")
Sålångt funkar allt som det ska, dvs när jag skriver index.php?page=sida2 så funkar allt som de ska. (om filnamnet är sida2.php)
Nu till problemet.
Jag ska skydda en fil (sida2.php) och ska där använda header för att skicka besökaren till login sidan om personen inte är inloggad.
jag har testat header("index.php?page=login") (om login sidan heter login.php men det funkar ej)
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg header( "Location: index.php?page=login" );
Får du något felmeddelande?
rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Nope, händer ingenting
Jag har löst det på ett annat sätt nu men det skulle vara skoj att vet om det går att göra så som jag vill.
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg Hur gör du för att kolla om användaren är inloggad? Du kanske kan posta en del av din kod här?
rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Scriptet är skrivet av en forummedlem och hittas i script forumet.
Här är koden:
<?
session_start();
if (!isset($uid) || !isset($uname))
{
Header("Location: login.php");
}
?>
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg Vilken sorts variablar är $uid och $uname? Om de är sessions-variablar så måste du använda $_SESSION['uid'] och $_SESSION['uname']... Vet inte om det är felet, men om du ger mig länken till det scriptet du använder dig av så kan jag kolla på hela scriptet... ok?
rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Jätte snällt rIkLuNd.
Här är scriptet i komprimerat format: ladda hem
Tråden