Oj oj oj... jag har ett inloggnings-script som funkar hur bra som helst på min Apache-server där hemma, men när jag kör detta sedan på mitt webbhotell så funkar det inte alls.
Använder mig av cookies.
Vad ska jag göra??? Någon som har någon idé?? :q
8 svar · 258 visningar · startad av Fredde Mannen
Oj oj oj... jag har ett inloggnings-script som funkar hur bra som helst på min Apache-server där hemma, men när jag kör detta sedan på mitt webbhotell så funkar det inte alls.
Använder mig av cookies.
Vad ska jag göra??? Någon som har någon idé?? :q
För att använda cookies måste det väl kopplas till en cookieserver :?
hmm... kanske det!!! =)
Kan det vara att du har olika versioner av PHP på datorerna eller olika inställningar. Visa gärna en del eller hela skriptet så man kan se vad som kan vara fel.
<?php
include("includes/mysql.inc");
$usr=$HTTP_POST_VARS["usr"];
$pwd=$HTTP_POST_VARS["pwd"];
$SQL = "SELECT * from users WHERE email='$usr'";
$result=mysql_query($SQL) or die(mysql_error());
if(!($rad=mysql_fetch_array($result))) {
header("Location: ../index.php?ErrorMsg=Fel användarnamn eller lösenord");
}
else {
setcookie("UserIdentification",$rad["email"]);
header("Location: index.php");
}
?>
Det ska väl fungera.. eller? Det skrev jag ner från minnesbanken min! :e
Men det funkar inte med PHP's egen funktion för kakor, men när jag använder javascript för att sätta kakan så fungerar det alldeles utmärkt!!! :q :q
Är du säker på att det är i cookie delen som felet verkligen ligger? Testa att byta ut $HTTP_POST_VARS till $_POST
// Nippe
Har ingen betydelse eftersom på den servern som jag lagt upp sidan på, de har register_globals på.
Så i teorin ska jag inte behöva använda mig av $HTTP_POST_VARS eller $_POST.
Men det konstiga ligger i att den lägger kakan med den önskade information om jag använder javascripts funktion till detta, alltså document.cookie = "Bla=blabla";
Men det funkar inte med setcookie("bla",$bla);
Underligt, högst underligt!! :OO
Testa korta ner 'UserIdentification' till exempelvis 'userid'. Kanske finns det nån maxantalteckenbegränsning ;)
Har testat detta också!
Har Använt mig av UserID osså! Har inte funkat någe bättre, det är helskumt! :q
Men det funkar om jag använder mig av javascript för att sätta kakan istället för PHP! :q :q :q