webForumDet fria alternativet

uppdatera sida

3 svar · 176 visningar · startad av Mc Fetto

Mc FettoMedlem sedan nov. 20021 920 inlägg

Hej, någon som vet om man kan få till det att om man till ex har ett forum och någon postar ett medelande, kan man på något sätt få databasen att "snacka" med webservern som då uppdaterar alla användares sidor (om man är inne i forumet).

Detta istället för att låta browsern uppdatera sig hela tiden då det inte kommer ngr nya inlägg? Jag antar att detta inte går men om någon vet att det går så... Tell me more :)

GeinMedlem sedan sep. 20004 849 inlägg

Nej, det har jag mycket svårt att tänka mej att det skulle funka. Däremot kan man lösa det med en gömd frame som uppdaterar sej regelbundet och om någon förändring har gjorts i forumet så uppdaterar den själva huvudsidan.

Mc FettoMedlem sedan nov. 20021 920 inlägg

Typ som på wf, att den uppdaterar sig även om det inte finns ngr nya inlägg?? Annars förstår jag inte riktigt....

GeinMedlem sedan sep. 20004 849 inlägg

Uppdaterar sej wF?
Det jag menade va att du använder frames på din sida, sen har du en frame som inte har någon storlek eller är väldigt liten någonstans så att den inte syns. I den framen kör du en sida som regelbundet uppdaterar sej och kollar om några nya har hänt på forumet, om det har det så uppdaterar den din huvudsida, och om det inte har det så gör den inget.
Vet inte om det här är en bra lösning, det kanske någon annan kan svara på, men det funkar ivf.

Genererad på 369 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb