Jag vill kunna "sätta fast" topics (pinned) högst upp när mitt forum skriver ut trådarna... men jag kommer inte på något smidigt sätt att göra det. Kan jag få in det i sql-frågan här nedan?
$topic_sql = "SELECT forum_topics.*, users.* FROM forum_topics LEFT JOIN users ON topic_posterID = users.userID WHERE topic_forumID = '".$row['forumID']."' ORDER BY topic_last_post_date DESC LIMIT 3";
MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg Lägg till en "order"-sats där du inleder med att sortera på "klistrade" trådar. Snabbt och enkelt.
Jag testade att skriva "ORDER BY topic_pinned AND topic_last_post_date" men då blev inte ordningen DESC utan de äldsta posterna låg högst upp då... ska jag ändra från DESC till ASC... eller?
EDIT:
om topic_pinned är 1 betyder det att det är "pinned"... standard är 0 vilket betyder att det inte ska vara "pinned"
speteroMedlem sedan dec. 20025 inlägg hum. när jag sorterar efter flera columner så separerar jag dom med komma.. men de kanske funkar med AND åsså.. hursom hellst ska det vara "ORDER BY topic_pinned DESC, topic_last_date DESC" om du vill få dom som e klistrade först om dom som e klistrade har en 1:a och dom som inte är det har en 0:a
Aha... dumma mig :) TACKAR!