ddMedlem sedan aug. 200121 inlägg
Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med inställningarna i PHP.INI för att kunna skicka mail.
Kör Apache på windows och jag har tillgång till pop3 konton.
Det händer ingenting när jag skickar, när jag lägger ut det på webhotellet funkar det bra men då är det ju deras inställningar som gäller. Jag vill kunna testköra på min egen burk.
Är det nåt fel i nedan ? Kan min brandvägg vara ivägen ?
[mail function]
SMTP = smtp.blabla.nu ;for win32 only
sendmail_from = info@blalbla.nu ;for win32 only
;sendmail_path= ;for unix only, may supply arguments as well (default is 'sendmail -t -i')
//daniel
QazMedlem sedan feb. 2000210 inlägg
smtp.blabla.nu är det din sip smtp server? Om det är det så kan det hända att isp har den spärrad, men det kan ju vara brandväggen. Kolla port 25. Brukar iof inte vara spärrat utåt, du kan väll skicka vanliga mail gissar jag?
Om det bara är för att labba med kan du väll lika gärna sparka igång en egen SMTP på din burk?
Jag har en maskin med IIS, php på men där har jag SMTP lokalt, så då blir det bara localhost.
ddMedlem sedan aug. 200121 inlägg
Jodå vanliga mail funkar bra det..
SMTP har jag testat från Telia och från de webbhotell jag hyr av, det är väl där det sitter fast då...
Har du nåt förslag på en bra SMTP att sparka igång ?
[AMD]ZmasterMedlem sedan mars 20021 546 inlägg
QazMedlem sedan feb. 2000210 inlägg
Jag gissar att du inte anser att det är aktuellt att instalera en linux dist även om det är det första som dyker upp i min skalle :e
Tror att det finns en SMTP i Win2000 Pro, rätta mig om jag har fel. Den ska mer eler mindre bara vara att klicka sig igenom, och kolla rättigheterna i mapparna sen ska den funka.
Annars hittade jag följande efer ca 30 sek sökande http://www.postcastserver.com/
Ingen aning om hur den funkar eller om den är bra, men om man kläser på deras hemsida så verkar den göra jobbet, läs dock lite nogrannare än vad jag gjorde....
fiddlerMedlem sedan juli 20022 464 inlägg
Qaz skrev:
Annars hittade jag följande efer ca 30 sek sökande http://www.postcastserver.com/
Ingen aning om hur den funkar eller om den är bra, men om man kläser på deras hemsida så verkar den göra jobbet, läs dock lite nogrannare än vad jag gjorde....
Den funkar bra! :)