webForumDet fria alternativet

mail() som inte fungerar riktigt

2 svar · 239 visningar · startad av kittlos

kittlosMedlem sedan sep. 2002205 inlägg

Följande kod för att skicka ut mail till adresser som finns i mailinglistan fungerar ej.

for($dutt=0; $dutt<$rader; $dutt++)
	{
	$adress = mysql_result($resultatet,$dutt,"email");
	$hela_skiten = $hela_skiten . "$adress, ";
	}

if($text!="")
{

if(mail("$to","$subject","$text\n\n$signature","from:Mig <adress@adress.nu>\r\n"."bcc:$hela_skiten")) {

$visatext = nl2br($text);
$visasig = nl2br($signature);

echo "To: $to\n<BR>From: Mig &lt;adress@adress.nu&gt;\n<BR>Subject: $subject\n\n<BR><BR>$visatext\n\n<BR><BR>$visasig";

echo "<P><A HREF=\"index.htm\">Tack och hej</A>";

echo "<P>Brevet drog iväg till följande $rader prenumeranter: <BR>$hela_skiten";
}
}

Allt skrivs ut korrekt på sidan, men inga mail skickas iväg. Det är nåt som inte stämmer med bcc tror jag, men vet inte. Någon som ser nåt fel?

bohlinMedlem sedan mars 2000263 inlägg

Jag har själv haft ett likande problem en gång. Jag kollade i mailserverns errorlog och fann att mail-headern var för stor, pga alla mailadresser. Lösningen blev att skicka mailet i omgångar (jag valde 50 adresser i taget tror jag).
Du kan ju prova det.

kittlosMedlem sedan sep. 2002205 inlägg

Jo, jag kom på att det är det som är felet. När jag testade med bara en mailadress så funkade det. Men det är ju lite dumt att mail() returnerar True fastän det inte gick rikitgt.

Nåväl, något bra tips på hur man skickar i omgångar om, säg 50, adresser i taget?

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)