Rogge2Medlem sedan dec. 20024 inlägg Hej !
Jag ska lägga till en fraktkostnad i ett shop system, det totala priset är t.ex: 1,200.00
Men när jag lägger till 50 kr blir det totalt (inkl. frakt) 51 kr !
Hur omvandlar man 1,200.00 till 1200 ?
Eller det finns ett annat sätt ?
/Roger
koden:
<?php
echo $fredmans->col("Total") + 50;
?>
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Du kanske ska ställa om språk. På svenska anger man inte 1200 kr på det viset. På svenska är "," ett decimalkomma. Därför har du i praktiken skrivit 1,2. Det är framförallt inom engelska språket som man brukar använda decimalpunkter.
Rogge2Medlem sedan dec. 20024 inlägg Menar du i php.ini filen ?
Jag har testat det på webbhotellet där det ska ligga... samma sak där. Kan man inte göra typ som i asp att man använder någon "formatcurrency" ?
/Roger
pimmeMedlem sedan sep. 20011 086 inlägg Vet inte om de blir så vackert, men du borde kunna "strippa" , från 1,200.00 med str_replace() och sen addera talen och använda number_format() för att få dit , igen.
SDCdMedlem sedan jan. 2001795 inlägg Måste talet vara i det formatet från början?
Rogge2Medlem sedan dec. 20024 inlägg Tack för svaren, men jag lyckades fixa det själv precis.
Jag använder Intellicart tillsammans med Macromedia Ultradev (med PHAkt) i filen Intellicart.inc.php var variabler som jag fick ändra.
Mvh
Roger
Rogge2Medlem sedan dec. 20024 inlägg
SDCd skrev:
Måste talet vara i det formatet från början?
Nä det behöver ju inte det, men det fixa sig som du ser.
Tack !
/Roger