Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Tjenixen, jag sitter och ska ta data ifrån formulär och det fungerar utmäkt tills det kommer till en list där man ska kunna välja ett allternativ. Som ser ut så här:
<TD><select name="Status">
<option value="Obehandlad">Obehandlad</option>
<option value="Mottagen">Mottagen</option>
<option value="Levererad">Levererad</option>
<option value="ej betald">ej betald</option>
<option value="Levererad betald">Levererad betald</option>
</select></TD>
Där jag sedan kallar på databasen:
if ($operation == "change" && $link != 0) {
$query = "UPDATE Orders SET Status = '$Status' WHERE OID=$Name";
$result= queryDB($query, $link);
}
I databasen sen så blir det fält som uppdateras tomt, precis som värdet i $status inte existerar!!
Någon som vet om man ska behandla Select på annat sätt??
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Du har nog inte register_globals på i din php.ini, så då måste du använda $_POST['Status'] istället för bara $Status:
$query = "UPDATE Orders SET Status = '" . $_POST['Status'] . "' WHERE OID=$Name";
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg ska kolla...
Man tackar.. konstigt nog så klara den av att lägga in "motagen" och "Levererad betald"...
Konstigt tycker jag!!!
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg näe
Nope det gick inte med '" . $_POST['Status'] . "'
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg näe
Nope det gick inte med '" . $_POST['Status'] . "'
Lägg ut all kod som har med den sql-frågan att göra... vart får du $operation ifrån t.ex?
dabMedlem sedan apr. 2001109 inlägg använd $_POST['Status'] och se till att du har <form method="post"
sen skriv ut $query istället för att hålla på och felsöka genom att kolla i databasen:
echo $query;
//$result= queryDB($query, $link);
GaqziMedlem sedan aug. 2002224 inlägg likväl så kan det hjälpa att lägga { } runt, {$_POST['Status']}