webForumDet fria alternativet

Skriva excelblad

3 svar · 394 visningar · startad av Niklasson

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Kan man skriva direkt till ett excelblad eller måste man forma en textfil så att den enkelt kan importeras i excel senare?
I vilket fall, hur?? ;)

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag vet inte om det är det du letar efter men på den här sidan står det om PHP och Excel i alla fall:
http://www.php.net/manual/sv/ref.com.php

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Fattade ingenting av det där.. :r
Får nog leta upp en fungerande kod som jag kan studera..

LeonMedlem sedan nov. 200227 inlägg

Här har du hur det skulle se ut i asp... kanske hjälper.... ha ett standard dokument. och på dom platser du vill ha data så skriver du $VARIABELNAMN$ här har du koden..

invoicestr = invoicebase+lid
    str = ReadFile(Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH") & "\admin\normalfaktura-mall.xls")

str = replace(Str, "$FAKTURANUMMER$", invoicestr)
    str = replace(str, "$SPEC$", server.HTMLencode(uploadformrequest("fmheadline")))
    str = replace(str,"$ADRESS1$", replace(server.HTMLencode(uploadformrequest("fmadress")), chr(13)+chr(10), chr(13)+chr(10)+"<br>"+chr(13)+chr(10)))
    str = replace(str,"$NAMN$", server.HTMLencode(uploadformrequest("fmname")))
    str = replace(str,"$PASSWORD$", server.Htmlencode(Session("randompassword")))
str = replace (str, "$USERID$", userid)

mm_editcmd.commandtext = "SELECT (cast(GETDATE() as int)+1) as date1, (cast(DATEADD(mm, 1, GETDATE()) as int)+1) as date2"
    set query = mm_editcmd.execute
    str = replace(str,"37335", cstr(query("date2")))
    str = replace(str,"37307", cstr(query("date1")))

writefile Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH") & "\admin\fakturor\" & invoicestr & ".xls", str

snodde koden från ett gammalt projekt så det bry dig inte om variablerna som jag har andvänt =)

Lycka till

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)