webForumDet fria alternativet

Hjälp: Sortering av flerdimensionella arrayer

0 svar · 196 visningar · startad av Mungo

MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg

Jag har en liten nöt att knäcka, få se om nån annan orkar tänka bättre än jag idag...

Jag har resultatet från två separata SQL SELECT satser i två olika arrayer som har gemensamma nyckelnamn. Dessa ser ut såhär:

$fAr[] = array(type => "f", id => $rows["id"], name => $rows["forumname"], parentID => $rows["parentID"], creatorID => $rows["creatorID"], admin => $rows["adminOnly"], fsize => $rows["filesize"], created => $rows["tsCreated"], user => $rows["firstname"] . " " . $rows["lastname"]);

samt:

$tAr[] = array(type => "t", id => $rows["id"], name => $rows["todoname"], parentID => "", creatorID => $rows["creatorID"], admin => "", fsize => "", created => $rows["tsCreated"], user => $rows["firstname"] . " " . $rows["lastname"]);

sen gör jag en array_merge() så att jag får en array istället för två. Problemet är bara att jag sen vill sortera arrayen efter värdet i "tsCreated" så att jag får sakerna i datumordning! Har klurat lite med array_multisort() ett tag, men jag fattar inte riktigt vad jag ska göra, kanske nån annan här vet eller har nån annan bra metod att dela med sig av?

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)