Hejsan
Har ett litet problem med php som jag inte kan lösa. Jag har en helt ny installation av win2k med IIS. På detta installerade jag php 4.0.6 och mysql. Har använt detta innan och det har fungerat kanon på dessa sidorna.
Efter installationen så laddade jag ner mina php sidor som jag jobbar med. Men då jag loggar in så fungerade det ibland och ibland inte.. Detta har fungerat till 100% innan med samma mjukvara och fungerar perfekt på den siten som kör det skarpt. (apache och linux). Det som händer är att sesionfilen ibland töms och ibland inte.. kan inte se att det är på en specifik sida utan det är bara ibland som detta händer, känns som det är slumpvist..
Sen har jag ytterligare ett problem med php.. Jag har en sida som öppnar en socket och läser av en spelserver.. Detta har fungerat innan och fungerar perfekt på den skarpa server.. dock lite segt men det har fungerat på IIS med php 4.0.6.
När jag nu går in på denna sida så verkar det som om något krashar.. Jag får ett meddelande om att php.exe - application error. The instruction "0x77e9cde9" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read" osv..
Frågan är vad det är som går galet.. någon som har idéer ?