webForumDet fria alternativet

Formulärdesign, array, sortera upp resultatet

1 svar · 245 visningar · startad av Qonos

QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg

Hmm har detta problemet än en gång har haft det tidigare men alltid kommit på en annan lösning som jag dock inte kommer på just nu...

jag har en massa frågor i databasen som är relaterade till olika subcat, o i dessa olika subcat har jag en massa olika items. och i varje subcat är det mellan 5-10 frågor (som hämtas från databasen)

Saken är den att jag inte vet hur jag skall spara resultatet från denna <form>, obs den innehåller en del kontig kod eftersom jag har testat en massa men inte kommer på nån vettig lösning på det hela...

kanske kan jag inte ens lösa det på detta sättet utan måste skriva om funktionen helt, well so be.. men nu har jag noll koll..

Så om ni har en korrekt lösning eller en hint om hur jag skall lösa detta så lär jag bli massa glad imorgon när jag vaknar (eller när nu svaret kommer :) )

Det största problemet med funktionen nedan är att jag inte vet hur jag skall ta reda på värdet i de olika radio grejerna och kunna sortera upp de med vilket värde de har och till vilket item och fråga dessa är, kan jag väl komma på ett sätt att köra genom en array eller nått och ja bara skriva ut resultatet sorterat och så, ja då har jag noll problem med att slänga in det i databasen.. visst jag har druckit lite öl nu, men jag har oxå försökt att fixa detta merparten av dagen (nykter :) ), men gav upp och tänkte att jag ger er på webforum.nu ett försök att hjälpa mig så jag slipper slita skallen i bitar imorgon när jag tänkte kasta mig över detta problemet igen..

tack på förhand.

<?php
function fncReviewComment($subcat,$item)
{
	global $language_id;
	echo "<form action='?action=save' method='post'>";
	$sqlquery = "SELECT id,type,value FROM tblReviewQuestions where subcat = ".$subcat." order by type";
	$rs = mysql_query ( $sqlquery );
	while ( $rw = mysql_fetch_array ( $rs ) )
	{
		if ( $rw["type"] == 1 )
		{
			echo $rw["value"]."<p>\n";
			echo " &nbsp;<SELECT class='white-form-text'>\n";
			echo "	<option>\n";

$sqlquery = "SELECT * FROM tblReviewQuestionsAnswer WHERE question = ".$rw["id"];
			$rs2 = mysql_query ( $sqlquery );
			while ( $rw2 = mysql_fetch_array ( $rs2 ) )
				echo "<option>".$rw2["value"]."\n";
			echo "</SELECT>\n";
			echo "<br><input type='checkbox'> - vet inte/vill inte svara\n";
			echo "<br><div align='center'><hr width='90%' size='1' color='#000000' noshade></div>\n";
			$x = $x.",".$rw["id"];
		}
		elseif ( $rw["type"] == 2 )
		{
			echo "INSTÄMMER DU I FÖLJANDE:<br>\n";
			echo $rw["value"]."<p>";
			echo "<table width='250' border='0' cellspacing='3' cellpadding='0'>\n";
			echo "<tr>\n";
			echo "	<td class='white'>inte alls - </td>\n";
			echo "	<td class='white'><input type='radio' name='".$rw["id"]."' value='".$item."|1|".$rw["id"]."'></td>\n";
			echo "	<td class='white'><input type='radio' name='".$rw["id"]."' value='".$item."|2|".$rw["id"]."'></td>\n";
			echo "	<td class='white'><input type='radio' name='".$rw["id"]."' value='".$item."|3|".$rw["id"]."'></td>\n";
			echo "	<td class='white'><input type='radio' name='".$rw["id"]."' value='".$item."|4|".$rw["id"]."'></td>\n";
			echo "	<td class='white'><input type='radio' name='".$rw["id"]."' value='".$item."|5|".$rw["id"]."'></td>\n";
			echo "	<td class='white'> - helt</td></tr>\n";
			echo "<tr><td valign='top' colspan='7' class='white'><input type='checkbox' name='".$item."|0|".$rw["id"]."'> - vet inte/vill inte svara</td></tr>\n";
			echo "</table>\n";
			echo "<br><div align='center'><hr width='90%' size='1' color='#000000' noshade></div>\n";
			$x = $x.",".$rw["id"];
		}
	}
	echo "<br><br>Max 4000 tecken.<br>";
	echo "<textarea cols='70' rows='4' class='white-form-text'></textarea><br>\n";

// hidden
	echo "<input type='hidden' name='x' value='".$x."'>";

echo "<br><input type='submit' value='";
		print_alias("BTN_send", $language_id);
	echo "' class='white-form-btn'>\n";
	echo "</form>";
}
?>
QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg

var nog lite seg igår, har fixat det nu..

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)