testa med:
"Q:\\upload\\" . $_FILES['userfile']['name']
eftersom jag antar att du kör PHP på en Windows server!!
Om det visar sig inte funka och ger ifrån sig ett felmeddelande i typ med att "permission..." !!
:birp
5 svar · 641 visningar · startad av kittlos
Jag har gjort världens enklaste uploader. Den funkar bra om man laddar upp till servern, men om jag vill spara på en annan disk på nätverket? (t ex Q:/upload/) Kan jag göra detta? Hur?
Koden ser ut så här:
<?php
if(!(copy($_FILES['userfile']['tmp_name'], "Upload/" . $_FILES['userfile']['name']))) die("Cannot upload files.");
echo "Upload Complete!";
?>
/C
testa med:
"Q:\\upload\\" . $_FILES['userfile']['name']
eftersom jag antar att du kör PHP på en Windows server!!
Om det visar sig inte funka och ger ifrån sig ett felmeddelande i typ med att "permission..." !!
:birp
När jag försöker det står det:
Unable to create 'Q:\upload\kemi48.jpg': Permission denied in c:\inetpub\wwwroot\\php\do_upload.php on line 3
Vad göra?!
Se till att webbservern har rätt att skriva i Q:\upload helt enkelt.
Det är ju det felmeddelandet säger! ;)
usch då. Jag är skitdålig på servertjafset. Någon som kan tipsa om hur man gör?
Jag har en windows iis personal web server installerat lokalt, på mion win 2000-burk.
I PWS:
Det är väl bara att öppna pws, klicka på alternativ, lägga till mapp! bläddra fram till Q:\ och lägg till den, och ge den de rättigheter som behövs...
I IIS:
Öppna Kontrollpanelen, sedan öppnar du "Admin..., eller vad det nu heter" och så går du till väga som vanligt när man ska lägga till en mapp i webservern som ligger utan för rooten, ge den sedan de rätigheter som den ska ha... skriv | läs
// Själv föredrar jag Apache :e