giikMedlem sedan mars 2002112 inlägg Jag håller på med en liten hockeysida...Där man ska kunna uppdatera statistiken på spelarna efter varje match och så...
Men nu undrar jag hur man på nåt sätt skulle kunna uppdatera målvakterna?
Typ räddningsprocent och så...Jaja, finns det någon som har en idé så kan ni väl svara?
Hare
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Skriv in hur många skott han fick på sig och så hur många insläppta det blev.. sedan är det bara att räkna ut procenten ganska lätt..
giikMedlem sedan mars 2002112 inlägg okej!
Då måste man ju veta hur man räknar ut procenten först kanske? Men visst räknar man väl ut nåt liknande...Om vi säger att målvakten fått 40 skott på sig...Och släppt in 2 då blir det väl:
40 * 0,02 = 0,80 = 80 i räddningsprocent?
Jaja, men om vi säger att jag har ett formulär där jag matar in det. Hm, hur ska koden se ut innan man kör UPDATE i sql-satsen? Jag är nog ganska dum nu va? jaja hoppas jag får svar iaf :birp
Re: okej!
giik skrev:
Då måste man ju veta hur man räknar ut procenten först kanske? Men visst räknar man väl ut nåt liknande...Om vi säger att målvakten fått 40 skott på sig...Och släppt in 2 då blir det väl:
40 * 0,02 = 0,80 = 80 i räddningsprocent?
Jaja, men om vi säger att jag har ett formulär där jag matar in det. Hm, hur ska koden se ut innan man kör UPDATE i sql-satsen? Jag är nog ganska dum nu va? jaja hoppas jag får svar iaf :birp
Procent är : delen/hela
38 rädningar(delen)
-------------------------- = 0,95, dvs 95 % Räddningsprocent
40 skott
Pellefant
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg räddningsprocenten generar du när sidan anropas.. alltså du stoppar inte in det i databasen..
Vilken kod tänkte du på innan sql frågan? .. ingen kod som räknar ut räddningsprocenten där.