webForumDet fria alternativet

PHP fungerar inte som det ska längre

0 svar · 251 visningar · startad av nighteye

nighteyeMedlem sedan sep. 200260 inlägg

Jag upptäckte för några dagar sen att PHP på min server inte längre verkar fungera som det ska, det vägrar nämligen att skapa sessioner (de skapas, men blir tomma). Allt har fungerat perfekt innan men inte nu längre, fattar noll.

Alla sessioner på min server lagras i /tmp mappen fast de är som sagt helt tomma. Då skapas sessionerna, men ingenting skrivs i dom. Så vad är fel undrar ju man? Vi kan utesluta mina skript eftersom de har fungerat i flera månader i streck och jag har inte ändrat något i dem. Så felet måste ligga nånstans i PHP eller i servern. Jag har kollat phpinfon och allt verkar vara som det ska där, session support är på och register global sessions är också på. Jag har provat att starta om httpd och även startat om hela servern (servern står i en serverhall en bra bit bort från mig bör kanske tilläggas).

Är det nån som har en aning om vad som kan vara fel? Jag har för mig att jag har läst om liknande problem på forumet men inte sett något lösning på det. Finns det nån loggfil eller nåt man kan kolla i? Eller nåt debug läge? Kompilera om PHP? Jag måste lösa problemet eftersom jag sitter o utvecklar i PHP mot servern och måste ha sessions-support. Jag kör PHP 4.0.4 pl1.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)