webForumDet fria alternativet

Mailform

3 svar · 254 visningar · startad av WiZzLeR

WiZzLeRMedlem sedan juni 2002346 inlägg

Jag har skapat en mailgorm i min kontakt sektion; http://wizzler.dns2go.com/fxdesigns/contact.php

sen när man skickar mailet så kommer det 2 errors men meddelandet skickas iaf och jag tar emot det i min inbox.

Jag fattar inte vad varningarna betyder, kan nån hjälpa mig?

Här får ni mailscriptet

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\fxdesigns\contact.php:8) in c:\inetpub\wwwroot\fxdesigns\contact.php on line 213
Detta betyder att du sätter en header("Location: url"); efter du skickat HTML till webläsaren.

Warning: Failed opening 'contact.php?action=thanks' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in c:\inetpub\wwwroot\fxdesigns\contact.php on line 222
Dethär blir jag lite osäker på. Eftersom länken till scriptet inte fungerade så vet jag inte riktigt hur koden ser ut..

WiZzLeRMedlem sedan juni 2002346 inlägg

ohär får du scriptet

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Fel nummer ett berodde inte på en header som jag trodde utan en setcookie. Inte för att jag förstår varför du vill spärra möjligheten att skicka två mail efter varandra ;)
En setcookie måste också sättas innan HTML..

Problem nummer två är include("thanks2.php"); Och den filen hittas inte av scriptet, och den ligger inte heller med i zipfilen jag fick.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)