WiZzLeRMedlem sedan juni 2002346 inlägg Jag har skapat en mailgorm i min kontakt sektion; http://wizzler.dns2go.com/fxdesigns/contact.php
sen när man skickar mailet så kommer det 2 errors men meddelandet skickas iaf och jag tar emot det i min inbox.
Jag fattar inte vad varningarna betyder, kan nån hjälpa mig?
Här får ni mailscriptet
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\fxdesigns\contact.php:8) in c:\inetpub\wwwroot\fxdesigns\contact.php on line 213
Detta betyder att du sätter en header("Location: url"); efter du skickat HTML till webläsaren.
Warning: Failed opening 'contact.php?action=thanks' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in c:\inetpub\wwwroot\fxdesigns\contact.php on line 222
Dethär blir jag lite osäker på. Eftersom länken till scriptet inte fungerade så vet jag inte riktigt hur koden ser ut..
Fel nummer ett berodde inte på en header som jag trodde utan en setcookie. Inte för att jag förstår varför du vill spärra möjligheten att skicka två mail efter varandra ;)
En setcookie måste också sättas innan HTML..
Problem nummer två är include("thanks2.php"); Och den filen hittas inte av scriptet, och den ligger inte heller med i zipfilen jag fick.