Jag håller på och skapar ett boknings-script för en spelserver för internet spel (privat bruk).
Jag skulle behöva inspiration samt en del hjälp med en grej..
1. de som har befogenhet att boka servern ska logga in med användarnamn och lösenord.
2. Jag hade tänkt mig att ha en grafisk kalender där man simpelt klickar på det datum man vill boka servern på, sedan så ska man få fylla i klockslag för start samt slut för bokningen.
3. sedan ska jag visa upp en kalender som visar bokningarna utan möjlighet att fylla i någon data för alla som vill kika o se vilka som ska lira på den.
Någon som har tips på följande:
- Bra Kalender-script som klarar av det jag angav ovan
- Användar-system (användarinloggning)
- Bra Kalender-script som klarar av det jag angav ovan
- Användar-system (användarinloggning)
Användar inloggningen skapar du gentemot MySQL, men du kan ju göra det lite säkrare beroende vilken Webserver du kör med... du skulle ju kunna använda .HTACCESS i detta fall.
annars kör man hårt med kakor eller sessioner. :e
Angående kalender scriptet, så enklast är väl att göra det själv om man ska ha det skräddarsytt annars får man väl modifiera något script från http://www.hotscripts.com/ :i
Jo, jag vet att det finnes script där, men jag undrade om någon av användarna här har ett sådan script "de light" alltså men mycket enkel version, så att det inte krävs ev imagecreate funktioner o så.. :D
Sedan så har jag aldrig fått sessioner att fungera något vidare heller :(