Vad använder ni? Echo eller print när ni skriver ut något? Enligt en php-lärare jag haft så ska man inte använda echo av flera anledningar. Dock minns ja dem inte så bra :) hehe ... Minns att print är bättre för det är en riktig funktion och fungerar då på nå sätt bättre .... nå ni funderat och hört nått om??
echo vs. print
6 svar · 287 visningar · startad av D-M_R
Ikke tänkt på det alls... använder bara "echo"... men jag vet inte vad som är bäst
Skillnaderna är ytterst marginella. Så här står det i manualen
För echo:
echo ( string arg1 [, string argn...])
Outputs all parameters.
echo() is not actually a function (it is a language construct) so you are not required to use parentheses with it. In fact, if you want to pass more than one parameter to echo, you must not enclose the parameters within parentheses. It is not possible to use echo() in a variable function context, but you can use print() instead.
För print:
print ( string arg)
Outputs arg. Returns TRUE on success, FALSE on failure.
print() is not actually a real function (it is a language construct) so you are not required to use parentheses with it.
Och sedan användarnoteringarna för print:
A temporary note, until the documentation is changed: print can NOT be used in variable functions; see http://bugs.php.net/bug.php?id=16739
Själv använder jag uteslutande av echo, mest därför att det var så jag lärde mig det från början, och därför fortsätter av gammal vana.
Jag använder print. Jag tycker det ser snyggare ut ;)
Jag använder echo. Men de är väl upp till var och en antar ja? :h
Skiljer PHP på funktioner och subbar precis som VB? :q
Men ar att man skriver echo "...";