C Cactuz Medlem sedan okt. 2001 670 inlägg Frågan 26 juli 2002 19:05 #1 När jag skriver till en fil kommer ett \ upp innan alla "... hur fixar man d? :)
L LAMP Medlem sedan mars 2002 777 inlägg PHP kör funktionen addslashes() på alla variabler automatiskt om så är inställt i PHP.ini.
Ren gissning.
Lägg till:
set_magic_quotes_runtime( 0 );
längst upp på sidan för att bli av med detta. Kom dock ihåg att köra funktionen "manuellt" på de variabler du behöver det på.
C Cactuz Medlem sedan okt. 2001 670 inlägg sen har jag en tillfråga.. finns d inget som skickar en vidare till en annan sida som man inte behöver lägga längst upp?
som kan ligga vart som hellst på sidan
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg
hur gör jag d?
Du lägger det helt enkelt högst upp i ditt PHP-dokument.
<?php
set_magic_quotes_runtime( 0 );
...
sen har jag en tillfråga.. finns d inget som skickar en vidare till en annan sida som man inte behöver lägga längst upp?
som kan ligga vart som hellst på sidan
JavaScript.
<?php
// Din PHP
?>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
document.location = 'NySida.php';
</script>
<?php
// Mer PHP
?>
C Cactuz Medlem sedan okt. 2001 670 inlägg mjo.. men vad gör man med variabeln då? är ny på php ju :)
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Vilken variabel? Du behöver inte göra något med din variabel egentligen, om du inte ska in med det i en DBMS, då kan vissa tecken förstöra för dig.
L LAMP Medlem sedan mars 2002 777 inlägg
Cactuz skrev:
är ny på php ju :)
välkommen till klubben, då e vi två :bire
C Cactuz Medlem sedan okt. 2001 670 inlägg jo... jag använder $_POST['data'] för som variabeln som jag lägger in i en fil... o då hamnar ju \ framför alla ".. o då hjälpte in set_magic_quotes_runtime( 0 ); längst upp på sidan nått vidare
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Gör så här då, och strunta i set_magic_quotes_runtime():
<?php
$filPekare = fopen( "minFil.txt", 'w' );
fputs( $filPekare, stripslashes( $_POST[ 'data' ] ) );
fclose( $filPekare );
?>
Eller hur du nu gör. :)
Funktionen stripslashes() tar bort alla 'slashar'.