webForumDet fria alternativet

Sessions filer som skapas på servern

PHP

4 svar · 190 visningar · startad av zOLOz

Medlem sedan apr. 200297 inlägg
Frågan#1

Jag har ett litet problem med sessions. Jag har ställt in i php.ini att sess_id filen ska skapas i /tmp/ses på servern. När jag ska logga in på min sida så skapas först en tom sess_98342... och sedan när man loggar in så skapas en fil med mina registerade session variablar, men den verkar inte villja variablarna från den nya filen... så man kan inte logga in.

Jag har haft samma problem ett tag nu. Vore mycket tacksam om någon kunnde hjälpa mig. Jag vet att det inte är fel på koden, för det har fungerat förut, eller rättare sagt det fungerar lite då och då.

Jag använder trans-sid, så jag ska väl inte behöva skicka med SID till varje sida?

Jag tror att felet ligger i att den inte "återupptar" session_id:t när man byter sida. Jag testade det och det visade sig att session id:t inte stämmde med det som skapades med mina registerade variablar... men jag tycker att det borde funka eftersom jag använder trans-sid eller har jag fel?

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Testa med att lägga till SID i adressen för dina andra sidor.

testade med det och det fungerar.. det jobbiga är att jag måste ändra på alla sidor.. men bara header("Location: sida.htm") och formulär.. för länkar gör den det automatiskt, asså lägger till SID

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jäpp, precis. :)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)