MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Efter att ha lajat lite med bild och TTF-funktionerna i PHP är ett fint litet script klart för den som är intresserad. Besök http://mans.thejonassons.com/textimage/ för att se det i funktion och ladda ner.
Det hela är ett script som skapar bilder av text, väldigt användbart på siter där man vill kunna ha snygga rubriker genererade från t.ex. en databas eller så.
zOLOzMedlem sedan apr. 200297 inlägg kör du php i windows eller linux?
Klart läckert - impad!
Lite synd att den inte tyckte om å,ä & ö (t ex välkommen) iofs.
:bire :bire
/Mange
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Det beror ju på typsnittet... De jag laddade upp hade inte ÅÄÖ i sig, använder man ett som har det så funkar det prima.
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Webhotellen jag har utvecklat/testat scriptet på kör UNIX/Linux, men har man bara GD 2.0 och FreeType så ska det väl funka under Windows också.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Bara 2 typsnitt som funkade... sketchy, Team spirit..
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Jo, jag har just bytt webhotell och av nån anledning funkar inte alla typsnitt där. Har gjort en buggrapport men de vet inte heller riktigt varför. Hursomhelst, med största sannolikhet lär det funka bra på din server, jag har kört scriptet på minst tre andra servrar helt utan problem.
Testade ditt script men av nån anledning skrivs det inte ut rätt. Om jag skriver t ex '28' så skrivs bara halva åttan ut. Vad kan detta bero på?
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Svårt att säga på rak arm - jag har märkt att det funkar sämre med GD version 1 än 2, vilken version kör du?