str3berMedlem sedan juli 200215 inlägg Tänkte bara höra om man kan skicka med en variabel innehållande en sträng a'la "sida2.php?value=true" via post (tror jag det är). För i praktiken borde man kunna det, annars kan man ju inte skicka med strängar innehållande "?".
Hänger ni med? Det gör inte jag..
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Du kan använda den eminenta funktionen urlencode() för att enkodera okompatibla URL-tecken. :)
str3berMedlem sedan juli 200215 inlägg Danke mucho!
Ska läsa om den.
str3berMedlem sedan juli 200215 inlägg Hmm, fattar lite trögt just nu. Manualen tar en länk som exempel + att function translateEngToSwe() inte har tillräckligt med minnesresurser i mitt huvud just nu...
Så om jag har en kodsnutt som ser ut så här, hur bör den då egentligen se ut för att fungera?
if($HTTP_SESSION_VARS['courseView']==TRUE) {
$HTTP_SESSION_VARS['courseView']=FALSE;
echo "<script language='JavaScript'>";
echo "top.location.href='index.php?resetCourse=TRUE&location=mail.php?showAllInMess=TRUE'";
echo "</script>";
}
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg if($HTTP_SESSION_VARS['courseView']==TRUE) {
$HTTP_SESSION_VARS['courseView']=FALSE;
$location = urlencode( "mail.php?showAllInMess=TRUE" );
echo "<script language='JavaScript'>";
echo "top.location.href='index.php?resetCourse=TRUE&location=" . $location . "'";
echo "</script>";
}
Typ. :)
preyMedlem sedan jan. 2002341 inlägg Ja, det borde fungera. Jag har nämligen använt mig av ett sådant formulär...
Dock är koden
sida1.php?newPage=sida2?change=true
felaktig! Det ska vara:
sida1.php?newPage=sida2&change=true
Lägg märke till &-tecknet..
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg prey:
Läs igenom tråden.
Det str3eber frågade efter, och fick svar på, var på hur ska man skriva en länk till sida1.php för att på sida1.php få variabeln $_GET['newPage'] att innehålla "sida2.php?change=true".
preyMedlem sedan jan. 2002341 inlägg e lite off ida... sorry =)