JonttoMedlem sedan okt. 2001125 inlägg Har en kod som fungerar perfekt på min egen burk, men när jag uploadar den till servern, så vill den inte samarbeta...
// read in from file most recent file
echo "\n<A NAME=\"andakten\">\n";
if(file_exists("$thefile")) {
clearstatcache();
$b = fopen("$thefile","rb");
$cont = fread($b,filesize("$thefile"));
fclose($b);
$outname = substr($cont,0,strpos($cont, "\n"));
$outandakten = substr($cont,strpos($cont,"\n") + 1);
echo stripslashes(urldecode($outandakten)) . "<P>";
echo "<TABLE WIDTH=\"400\"><TR><TD ID=\"tabell\" ALIGN=\"right\"><B>" . stripslashes(urldecode($outname)) . "</B></TD></TR></TABLE><P>";
} else {
echo "Ingen andakt ännu denna månad.";
}
$thefile är helt perfekt å ser ut som den ska...den bara tycks konstatera att filen inte finns och därmed skriver ut "Ingen andakt ännu denna månad." *örk*
Filen finns och rättigheterna ser ok ut...
MVH,
Jontto
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg $thefile måste nog innehålla en korrekt sökväg till filen. Jag kan tänka mig två anledningar till att det inte funkar:
- Sökvägen du angett i $thefile är inte korrekt på servern.
- Sökvägen är korrekt men servern är windows och du har linux hemma eller vice versa.
Se till att sökvägen är absolut, dvs t.ex. /roten/katalogen/katalogen2/filen.txt i din variabel så ska det funka.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag är inne på Mungos spår, du använder säkert PHP i Windows medan hotellet kör Linux.
Följande rad:
$b = fopen("$thefile","rb");
Ta bort b:et ur argument två om webhotellet kör Linux, det är bara för Windows som den ska vara där.
JonttoMedlem sedan okt. 2001125 inlägg Ska inte linux bara ignorera dedär b:et som windows (som jag har hemma) använder sig av. Hur som haver så, tycks det aldrig komma så långt eftersom felet ligger i if-satsen redan och kastas vidare till else för att if inte stämmer vilket det gör fast jag testar med absolut sökväg.
MVH, jontto
JonttoMedlem sedan okt. 2001125 inlägg just så typiskt *höhh* Nu har jag fixat problemet å vet inte alls vad jag gjorde...tog bara bort hela mappen å ladda upp den tillbaka å plötsligt fungerar den...*irriterad*
Tja, det är väl slutet som räknas å jag kan väl skylla på servern för problemet. För jag gjorde INGET fel *flin*
Tack å gonatt,
Jontto