tobiassMedlem sedan maj 200254 inlägg Jag letar runt efter ett forumsystem och undrar om någon känner till ett system som passar in på följande kriterier:
- php/asp/perl spelar ingen roll
- utan databas, flat file
- kunna ha skyddade forum
- kunna posta utan att logga in (med eget namn, inte 'gäst')
- e-postavisering
Jag behöver ett litet system med ca 5 forum (men möjlighet att växa, men kraven ovan är viktiga!
Dessutom, vad är de stora skillnaderna i prestanda mellan perl och php/asp?
Tar tacksamt emot erfarenheter av olika system!
ps. har kollat på hotscripts.com och resourceindex.com, men att urvärdera alla själv tar tid...
VikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg https://www.phpbb.com är mycket bra! Är litet osäker ang. möjlighet att kunna ha skyddade forum, men är ändå rätt säker på det!
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg
Jag behöver ett litet system med ca 5 forum (men möjlighet att växa, men kraven ovan är viktiga!
Dessutom, vad är de stora skillnaderna i prestanda mellan perl och php/asp?
Är du ute efter ett forum som kan växa, samt vara prestandasnålt, då ska du nog se dig om efter ett databasdrivet med en gång, eller möjligen CGI om du ej har stöd för någon dbms.
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Att hitta ett seriöst, rent och snyggt forum som kör flat file lär bli svårt det.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg UBB kör ju faktiskt flatfile. (Alltså det som användes för wF förut), och att inte kalla det "seriöst" eller "riktigt" är inte helt rättvist. Det finns nackdelar, såklart, men det är ju inte dåligt, och dessutom går det ju att migrera till andra system om man skulle upptäcka att det inte passar.
Dock är det inte gratis...
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Ok, kanske drog alla över en kamm lite väl snabbt. Men om man gör det så stämmer mitt inlägg :)
Den absoluta merparten av forumssystem som utvecklas idag använder ju sig på något sätt av en databas.
Hör hört att Ikonboard (https://www.ikonboard.com) ska vara bra. Vet inte om det uppfyller dina krav, men ändå