AsterixMedlem sedan dec. 1999483 inlägg Jag har tänkt att visa PNG-bilder för de som kan visa dem och för de andra GIF-bilder. För att kolla om de kan visa PNG-bilder så tänkte jag använda mig av:
if (strstr ($HTTP_SERVER_VARS["ALL_HTTP"], "image/png")) {
echo "PNG support!";
}
Är det så att ALL_HTTP alltid innehåller image/png om det finns stöd för png?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag vet inte om ALL_HTTP innehåller MIME:s, men jag vet att getenv ( "HTTP_ACCEPT" ) returnerar en sträng med alla de MIME:s som klienten kan hantera.
AsterixMedlem sedan dec. 1999483 inlägg Varför innehåller HTTP_ACCEPT bara */* när jag använder IE6. I Mozilla 1.1. funkar det utmärkt. Kan jag anta att om HTTP_ACCEPT bara innehåller */* så har det stöd för png eller??
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Skulle gissa på att den stöder alla MIME:s som ingår i standarden med */*, om det nu finns en standard för MIME.
NeoMedlem sedan dec. 200079 inlägg Hej Asterix!
Tänk på att även fast IE stödjer PNG-fomratet så stödjer IE inte transparancy för PNG... Netscape funkar mycket bättre med PNG!
Kolla URL för detaljerad info om browsers och PNG:
http://www.libpng.org/pub/png/pngapbr.html
// Neo
AsterixMedlem sedan dec. 1999483 inlägg Märkte detta, men eftersom jag jag själv använder Mozilla så tänker jag fixa så de som har stöd för PNG kommer att se PNG-bilder.