Men då syns ju variabeln bla.. Om jag t.ex. vill logga in så blir ju inte det så smart om bla exempelvis skulle vara ett lösenord så vill ju inte det synas.. Och jag vill inte använda nåt form..
Tack tack.. Hmm.. Men jag får inte till det.. Får hela tiden felmeddelanden..
Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\mina dokument\easyphp\www\test\index.php:2) in c:\mina dokument\easyphp\www\test\index2.php on line 3
Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\mina dokument\easyphp\www\test\index.php:2) in c:\mina dokument\easyphp\www\test\index2.php on line 3
Nope.. men det är ju en
Index2.php: <?
session_start();
$komin = 1;
session_register("komin");
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head> etc etc.
index.php
<?php
include "index2.php";
?>
Felmeddelande.. på raden där det står session_start..
Hur gör jag om jag vill lägga till nåt i en session fasst lite senare på sidan.. T.ex. Om jag vill att det som lagras i session ska vara id nummret och det ska lagras där om rätt lösen och användarnamn är angivet?
Har du bara session_start() överst på din sida så ska det gå bra, även om du gjort output:
$id = 12345;
session_register("id");
Men normalt sett så postar du ditt inloggningsformulär till ett skript, och i det skriptet behöver du inte ha någon output innan du registrerar sessionsvariabeln.