webForumDet fria alternativet

Webhotellet strular

PHPur PHP

18 svar · 416 visningar · startad av Asterix

AsterixMedlem sedan dec. 1999483 inlägg

Plötsligt slutade sessions att fungera på mitt webhotell hos Wineasy. De påstod att det var mitt fel så jag la upp nedanstående skript för att bevisa att det har fel. Det funkar på IIS 5 på min dator, men jag undrar om någon annan kan testa det.

<?
session_start ();

if ($test == 1) {
  if (session_is_registered ("count")) {
    echo "SESSIONS FUNKAR!";
  } else {
    echo "<b>SESSIONS FUNKAR INTE!";
  }
  echo "<br><br><br>";
  phpinfo();
} else {
  session_register ("count");
  $count = 1;
  header ("Location: testsession.php?test=1");
}
?>
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Det ser ut att fungera fint här. :)

Jag pratade lite till med Wineasy och de kom fram till att inte sessions fungerar. De påstår att det är jag som gjort att sessionshanteringen lagt av utan att jag ändrat på en enda fil. Utan att genom att surfa runt på sidan som fungerat i 3 månader så har problemet uppstått. Nu till min fråga: Är det någon som kan komma på något sätt där man kan förstöra sessionshanteringen på detta sätt?

De påstår också att de inte kan laga felet utan att ominstallera hela servern vilket jag tycker är konstigt. Problemet är att detta skulle kosta massa pengar för mig eftersom de påstår att felet är mitt.

cefalkMedlem sedan juni 2000278 inlägg

Påstår dom att det är du som sabbat ini filen för php då alltså!!
Då kan du ju fråga vad dom har för säkerhet på sitt hotell!!!!!!

Bullshit!
Jag som trodde att Wineasy var seriösa... :(

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det var det löjligaste jag hört! Ända sättet att åstadkomma det här felet är ju att hacka sig in på burken och ändra/radera filer.
Om dom ska tvinga dig att betala så lär dom ju behöva lägga fram lite bevis. ;)

Skulle inte dom säga upp alla sina privat kunder och bara gå över till företag??

De har inte ens hittat vad felet beror på utan bara påstår att jag gjort något som har sabbat sessionhanteringen. Jag sa att skulle jag kunna sabba sessionhanteringen så skulle jag vara en grym hacker. De låter mig inte prata med en tekniker utan man får prata med sin personliga kontakt person som säkert är jättebra att prata med människor synd bara att hon inte kan någonting om datorer. Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag byta webhotell? Det skulle nämligen vara väldigt jobbigt eftersom det är en stor sida det handlar om.

Det är en företagssida det handlar om.

Det är jobbigt att byta hotell, men frågan är ju om det inte är surare att ligga kvar hos en dålig leverantör? :)
Att skylla egna misstag på sina kunder är lågt, riktigt lågt och också långt under ett sånt pass stort företags värdighet. x(

Har jag fel eller borde inte detta vara ett problem som deras tekniker skulle kunna fixa utan ominstallera hela servern?

Anledning att de skyller på mig är att de påstår att de inte gjort något och då måste felet vara mitt.

Det ska inte behövas någon ominstallation av servern utan i så fall en ny tekniker.

Jag tycker du ska byta hotell även om det är jobbigt för som sagt det är lågt att skylla på kunden för att han ska ha sabbat något som han inte ska kunna sabba om han inte är hacker.......

Det är kanske inte så att dom stängt av sessions??? Kan du inte köra

<?
phpinfo()
?>

Det finns några möjligheter, antingen vet dom inte vad dom pratar om, eller så kan dom inget, eller så har dom ingen aning om vad dom snackar om. ;)

Men seriöst, byt hotell. Att skylla såna där fel på sina kunder är lågt, dom är inte värda att få ha kvar dig. Byt, med detsamma, på en gång. :)

http://www.webhallen.com/testsession.php

Där är ligger skriptet som finns i mitt första inlägg

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Garanterat bara så att rättigheterna till mappen där sessionerna lagras behöver ändras...

/T

Tänkte bara säga att Wineasy ringde till Webhallen för ca 5 minuter sen och bad om ursäkt för allt. Det visade sig att deras PHP-loggar hade växt förstora. Han frågade då om ersättning eftersom det inte gått att beställa på 15 timmar på sidan, men detta var inget de kunde göra eftersom det inte stod i avtalet.

Mitt tips: Anlita inte Wineasy!

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Verkar som om det fungerar igen nu :birp

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)