webForumDet fria alternativet

fopen??

1 svar · 348 visningar · startad av Renen

RenenMedlem sedan feb. 200228 inlägg

Hur fungerar t.ex. fopen() egentligen?
Om jag laddar ner en hemsida eller en bild från en annan server, med fopen() via mitt skript, sparar jag då bandbredd, eller laddas hemsidan/bilden först ner till den servern mitt skript ligger på och sedan ut igen till den som anropar skriptet?

Gör den så är det ju sjukt!
Men så är det väl inte?
Då är det ju meningslöst att använda fopen()...
Jag tänkte nämligen lägga lite grejer på en annan server och sedan köra dom på min hemsida genom att använda fopen().
På så sätt (förhoppningsvis) kan jag spara en hel del bandbredd på mitt vanliga hemside-konto, eller?

Sparar jag bandbredd genom att använda detta skriptet t.ex.?
Alltså: laddas bilden bara från artofdon.com när någon anropar mitt skript? Eller laddas den först ner till servern där mitt skript ligger, och sedan ut till den som anropar skriptet?

<?PHP
$filename="http://artofdon.com/JPG images/3_Golfers_Heads.jpg"; // string constant contain complete path to img file
$fp=fopen($filename, "rb");
header( "Content-type: image/jpeg\nContent-Disposition: inline;
Content-length:".(string)(filesize($filename)) );
fpassthru($fp); fflush();
?>

cerebusMedlem sedan jan. 200162 inlägg

Svårt att läsa manualen?

Är det sjukt att skriptet gör vad du säger åt det att göra?

Hoppas att du bett om tillåtelse för att använda artofdon.com's bandbredd?

Fopen() är en väldigt bra funktion, men inget som du tjänar något på att använda i detta fall.

En länk till den domänen kanske vore vad du skulle lägga in istället för att korslänka till hans bilder? Eller be om tillåtelse att lägga upp bilderna på din server och betala vad det kostar, allt kommer inte gratis här i livet!

MVH,
Clarence Eldefors
info@webmastern.nu
http://webmastern.nu - Gratis webtjänster

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)