webForumDet fria alternativet

PHP på friserverplads.dk!?

6 svar · 416 visningar · startad av Tengblad

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag har ett litet problem! Jag håller på att installera ett phpforum på friserverplads.dk och nu är det så att den servern kan man bara uploada sina filer via webben och inte FTP. Jag måste ändra chamod på install.php som inte vill köras när det finns skrivrättigheter på servern. Jag har hämtat hem forumet från phpBB.com och nu funderar jag på om det går att ändra nått i install.php för att komma förbi det här?

demaMedlem sedan dec. 200128 inlägg

Från deras FAQ:

Q: Hvordan Chmod'er jeg mine filer?

A: På Friserverplads.dk kører vi med en Windows server og dvs. at derfor behøves man ikke at Chmod filerne.

Kolla i deras forum. Antagligen finns det andra som har försökt och - förhoppningsvis - fått hjälp där.

Japp och det står på danska och jag förstår noll!

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Tumme ner? Vad hade du väntat dig? Det är ju ett danskt webbhotell, och ett gratis sådant också. ;)

Det är just därför jag frågar här om det är någon som vet hur jag kan ändra i PHP'n för att komma förbi detta problem!!

demaMedlem sedan dec. 200128 inlägg

Efter lite sökning i deras forum visar det sig att flera frågar sig samma sak som du.

Ett av svaren är följande (med risk för fel i översättningen):
http://212.242.89.205/system/forum/viewmsg.asp?Id=2259&ForumID=10&Showsub=2652

I filen "auth.php" ska man kommentera bort hela "// Check if the config file is writeable"-blocket.

Gör en backup på filen och pröva dig fram. Längre än så här sträcker jag mig inte.

Nu har jag äntligen kommit förbi det första problemet efter mycket letande i FAQ's. MEN nu kommer nästa problem :l

phpBB was unable to find the database on your MySQL server.
Please make sure you ran the phpBB installation script.

Varför?

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)