loketMedlem sedan feb. 200211 inlägg Tjenixen gott folk
Jag undrar om det är möjligt att "rendrera" php scripts från en databas?, det är så här att jag har en site där jag tillverkat ett litet admin gränssnitt så man lätt kan ändra innehållet på siten, detta sköts givetvis via en mysql databas och funkar fin fint såläng man håller sig till ren text eller html taggar, dvs har jag html taggar i en post i databasen så parsas detta korrekt och html'en syns i resultatet, nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill kunna lägga in hela php script i databasen som sedan rendreras och visas i browsern?.
Typ om någon klickar på 'länkar' på min sida så vill jag kalla på mitt länk script som ligger i databasen.
ha en god helg
/l
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg det vet jag! det vet jag! :D
men mitt minne är lite kasst så jag har blömt bort det lite tillfälligt. om jag kommer på det lovar jag att svara ;)
loketMedlem sedan feb. 200211 inlägg Det verkar fungera, men hur gör jag om jag vill använda eval på ett helt script ? eller måste jag sitta och koda om allt iifrån början för att jag var så dum så att jag tog förgivet att detta skulle vara lätt, hehe, vad jag vill är typ:
$data ="links.php"
eval("?>links.php");
???
fast självklart inte så, men det är den principen jag är ute efter ;)
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg eller måste jag sitta och koda om allt iifrån början för att jag var så dum så att jag tog förgivet att detta skulle vara lätt, hehe
Ja, det skulle jag gjort....
/nicclas - https://www.nyhetsrubriker.com