webForumDet fria alternativet

Uppdatering av PHP

7 svar · 1 568 visningar · startad av rakatoner

rakatonerMedlem sedan okt. 2007264 inlägg

Jaghar fatt detta meddelande :

Om två veckor kommer vi att uppdatera PHP till version 5.6 på ditt webbutrymme för biodlinguppsala.se hos One.com.

jag fick hjalp med just Php dlen pa denna hemsida o vet egentligen inget om det.. och undrar nu om det kommer bli nagot problem for

biodlinguppsala.se

och om det finns nagon som isafall kan hjalpa mig..

tack ! Zahra

drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg

Om det blir problem beror ju på vilken version dom har nu och hur beroende din sida är av funktioner som tagits bort.

Skapa en fil som bara innehåller detta och gå till den filen med din webbläsare så ser du vad du har nu.

<?php
phpinfo();
prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Sidan ser ut att vara skriven enbart i HTML. Om så är fallet så kommer ingenting att förändras och du kan vara lugn. :-)

nja..inte bara i Html....<p><iframe src ="nyheter.php" frameborder="0"

har doljer sig 5 php filer med denna som index.. vilket ar grekiska for mig..kopte den o la in den i min html kod
<?php

include 'config.php';
session_start();

if (!$\_SESSION\['username'\] \|\| !$\_SESSION\['password'\]) {
	header("Location: login.php");
}
if ($config\['username'\] != $\_SESSION\['username'\] \|\| $config\['password'\] != $\_SESSION\['password'\]) {
	header("Location: login.php");
}

include 'header.php';

if ($\_POST\['text'\]) {
	file_put_contents('../nyheter.txt', str_replace('\\\\', '', $\_POST\['text'\]) );
}

?>

<form method="post">
<textarea name="text" style="height: 580px;"><?php echo file_get_contents('../nyheter.txt'); ?></textarea>
<input type="submit" name="submit" value="Skicka" />
</form>

<?php
if ($dh = opendir('../pdf/')) {
while (($file = readdir($dh)) !== false) {
if ($file != '.' AND $file != '..') {
echo "filename: $file : filetype: " . filetype($dir . $file) . "\n";
}
}
closedir($dh);
}
?>
<?php
include 'footer.php';
?>

drew

kan du utveckal for en idiot vad jag ska gora sa du??...

Skapa en fil som bara innehåller detta och gå till den filen med din webbläsare så ser du vad du har nu.
PHP-kod:
<?php
phpinfo();

drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg

rakatoner skrev:

PHP-kod:

<?php
phpinfo();

Ja, precis så. Du skapar en vanlig textfil med den php koden i, antingen med notepad eller någon editor i din kontrollpanel hos one.com. Använd inte Word eller något liknande för dom fyller filerna med massa strunt. Den ska inte innehålla något mer än just den koden. Du kan döpa filen till vad som helst men namnet måste sluta med ".php" och får inte innehålla mellanslag eller icke engelska bokstäver.

Sen skickar du upp den till din webbroot, där du har index.php och hamnar om du i webbläsaren skriver biodlinguppsala.se, antingen med FTP eller filuppladdningsverktyget i din kontrollpanel (om det finns någon).

När du gjort det så går du till http://biodlinguppsala.se/filnamnet.php med din webbläsare. Byt ut "filnamnet.php" till det namn du valt. Överst på den sidan borde du se något i stil med bilden nedanför.
php-info.png
Där står din php version.

Fast den koden du la in i ditt tidigare inlägg ska inte ha några problem med PHP 5.6.

Använd "Omlsut med PHP märken" ovanför när du kopierar in PHP kod så är den lättare att läsa.

Tack ! ska prova detta ...mn vantar till uppdateringen ar gjord sa ser jag om jag har ett problem eller inte ! idag regninga halsningar fran Cypern!

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Du kan själv logga in på kontrollpanelen på One och slå över till PHP 5.6. På så vis kan du se i förväg om det är något du behöver fixa.

När du loggat in i One's kontrollpanel går du in under "PHP & MySQL". Där kan du ställa in detta. :-)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)