Hallo alla glada 
Jag sitter och utvecklar ett galleri åt en bekant. Men jag sitter nu och funderar på vad som är bästa sättet att lagra bilder. just nu sparar jag ner alla bilder i en mapp, och visar alla rakt upp och ner.
Men nu så vill min bekant sortera upp dem i mappar. så jag undrar vad som är smidigaste sättet att göra detta på?
Ska jag med hjälp av en databas kunna fortsätta att ladda ner alla bilder i en mapp sedan sortera upp dem i mappar med hjälp av en databas? så databasen skulle kunna ser ut på följande sätt
Folders:
id - int(11) PK A_I
Name - varchar(50)
created - datetime
Files:
id - int(11) PK A_I
folderID - ID FK
path - varchar(255)
uploaded - datetime
eller ska jag lagra dem i strukturerad trädstruktur.
typ
upload
- 2014-12-31
- 2015-01-15
- 2015-01-30
eller ska man kombinera detta?
MVH Robin

Jag sitter och utvecklar ett galleri åt en bekant. Men jag sitter nu och funderar på vad som är bästa sättet att lagra bilder. just nu sparar jag ner alla bilder i en mapp, och visar alla rakt upp och ner.
Men nu så vill min bekant sortera upp dem i mappar. så jag undrar vad som är smidigaste sättet att göra detta på?
Ska jag med hjälp av en databas kunna fortsätta att ladda ner alla bilder i en mapp sedan sortera upp dem i mappar med hjälp av en databas? så databasen skulle kunna ser ut på följande sätt
Folders:
id - int(11) PK A_I
Name - varchar(50)
created - datetime
Files:
id - int(11) PK A_I
folderID - ID FK
path - varchar(255)
uploaded - datetime
eller ska jag lagra dem i strukturerad trädstruktur.
typ
upload
- 2014-12-31
- 2015-01-15
- 2015-01-30
eller ska man kombinera detta?
MVH Robin
Comment