PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg
Sitter hemma med feber och rethosta.
Verkar inte vara bästa kombinationen ihop med programmering för jag tycker inte jag kan tänka klart.
Har denna simpla RewriteRule
RewriteRule ^login/?$ login.php [L]
Funkar bra så länga man inte använder / i slutet på url'en för då letar den efter bilder, css och liknande i domän.se/login/images/
Hjälp en sjuk stackare på traven. ;)
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
Jag skulle löst problemet annorlunda. Flytta funktionaliteten i login.php till en ny fil login/index.php och strunta i regeln, så löser problemet liksom sig självt.
Dock vet jag inte varför problemet i nuvarande tappning händer. Vad har du mer i denna .htaccess? Har du någon annan .htaccess någonstans i /login/ eller underkataloger? Kan du förklara tydligare vad "för då letar den efter bilder, css och liknande i domän.se/login/images/" betyder? Betyder det att om du försöker komma åt /login/ med / så får du en fillista från images-katalogen?
PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg
Det ska in betydligt mer i min .htaccess fil, och ha en massa mappar vill jag inte.
Min RewriteRule som jag postade är det enda i .htaccess förutom RewriteEngine On.
Har ingen annan .htaccess.
Vad jag menar är att när jag går till domän.se/login så blir sökvägarna till mappar och css filer rätt, men inte om jag går till domän.se/login/
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
Jaaa-haaa! Det har inget att göra med din .htaccess som sådant, utan beror ju på vilken mapp webbläsaren utgår ifrån. Du kan lösa detta genom att specificera alla sökvägar i HTML-filen, CSS osv absolut. T ex <script src="/login/images/bla.js"></script> istället för <script src="login/images/bla.js"></script>. Det senare tolkas ju annars relativt den nuvarande katalogen, som webbläsaren tror är /login/ istället för / (roten). /login tolkar däremot webbläsaren som en fil som ligger i webb-roten.
Och så en annan sak jag hade gjort annorlunda hursomhelst. Jag hade nog lagt allt statiskt innehåll i en särskild mapp i roten, t ex /static/.