webForumDet fria alternativet

Var ska min js-kod in i detta?

PHP

3 svar · 766 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Hejba!

Jag kör fancybox för att visa bilder i ett galleri och skulle vilja logga varje gång nån öppnar fancyboxen eller byter bild genom att klicka eller använda piltangenterna. Nånstans i scriptet måste det finnas en funktion som talar om vilken bild som ska hämtas, men var? :)

Bara jag vet det så kan jag få in min js-kod för att sköta resten (hoppas jag).

Testa det första galleriet här... Alla bilder laddas in direkt på sidan och är gömda tills man visar dem så jag måste ajaxa iväg frågor om loggning alltefter de visas.
http://fancyapps.com/fancybox/demo/

Tack för hjälp!

Edit/ Jag fixar ajaxbiten själv, men hittar inte var jag ska få in det i fancybox. Hilfe!

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

jag förstå inte riktigt vad du menar, men om du retunera ett JSON objekt som exempel #fancybox-manual-c visar dig?

Hm, det är det absolut sista exemplet va? Jag såg ingen retur där.

Däremot ska jag testa ajaxexemplet. Kanske kan jag ladda varje post i stället för att ladda in allt. Segare navigering, men snabbare första laddning och då kan jag göra det jag vill eftersom jag hämtar in en hel php-sida!

Tack

Jag bytte fancybox-typ och körde deras ajaxexempel i stället för att hämta in datan först när man klickar och på så vis lägga min loggning på sidan som hämtas.

Nu upptäckte jag även dessa funktioner som jag hade kunnat använda, inbyggda i fancybox: afterClose och beforeLoad

Där hade jag kunnat lägga in min loggning och fortsatt att hämta in samtliga poster direkt.

Att bara ladda det man vill se känns mer rätt dock.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)