Hej,
Jag sitter och letar och letar och så jag sitter och modifierar ett plugin till en webbshop jag jobbar med.
Jag har då att man kan ändra lite adresser via sidan. Man kan nu ändra sina adresser via två håll ena är när man är via ens konto över blick så kan man klicka sig till ett formulär där man ändrar sina adresser. Sen det andra är via kundvagnen då man ska slutföra sitt köp då kommer man till samma formulär.
men nu är fråga jag vill kunna se vart användaren kommer i från om den kommer från konto eller från kundvagnen.
I dagsläget så skickas man till en kontoöverblick där man ser allt som är lagrat. Oftast när man ändrar sin adress är man ju inne i kundvagnen och ska precis lägga sin beställning. så det är segt att bli skickad till ens kontoöverblick då man vill slutföra sitt köp om man har kommit från kundvagnen när man har uppdaterat sin adress.
Jag använder mig av woocommerce och sedan göra jag ett extra plugin till det som heter mutiple addres.
Min tanke är om man ska göra följande manläser av urlen och sparar den i en session i såfall hur spara man en session i wp? sen när man har sparat och slutfört ändringen så ska man skickas tillbaka till sidan man var på innan man klicka sig in till formuläret så kan man använda sig av sessionen för att ska skicka tillbaka användaren där den kom ifrån.
Ursäkta för denna långa beskrivning :stud