Hej,
Jag är lite aktiv som ni ser nu, Men nu har jag fastnat lite igen, vet inte hur jag ska lösa detta:/
Jag listar alla ett ex antal mappar som finns i mapp. Allt innehåll har ett unik namn men dem har ett versionsnummer: så namnet lyder
[name]-V[versionsnummer].pdf
Men jag vet inte hur jag ska gå till väga för att få till detta. Det jag vill ha det är alltså jag vill ha det sorterat störst först.
Vad menar du med "sorterat störst först". Är det filstorlek? Eller är det högst versionsnummer först?
I vilket fall som helst så får du lagra de olika filnamnen i en array istället för att skriva ut dem direkt i loopen. Sedan sorterar du arrayen med lämplig funktion (beror på hur du vill sortera). Därefter loopar du igenom posterna i arrayen och skriver ut dem.
Vet är versions numret jag jag vill listas högst, men sen kom jag på nu, när jag skulle försöka göra detta, är att det kan var fler olika namn med olika versions nummer, hur ska man kanske sortera ena filen med desso lika verionser sne ta nästa fil.
typ såhära
Vid närmare eftertanke får du nog använda usort för att sköta sorteringen. Då skriver du din egen sorteringsalgoritm, och kan alltså sortera precis hur du vill.
Okej, Jag har funderat på att skriva min egna, men det verkar vara lite knepigt men ty den som ge sig som man säger. Får kolla lite på detta med en sorteringsalgoritm :)