webForumDet fria alternativet

Parse error: syntax error, unexpected '['

5 svar · 1 078 visningar · startad av jwradhe

jwradheMedlem sedan juni 2002711 inlägg

Hej, jag får ett felmeddelande jag inte riktig verkar luska ut vart detta [ finns någonstans, var dock ett tag sen jag kodade, men jag kan verkligen inte hitta?

<?php session_start(); 

include "_include/connection.php";
include "_include/functions.php";  

$do = $_GET["do"];

if($do == "login"){
	login($_POST['user'],$_POST['pincode'],$_POST['bil']);	
}
?>

functions.php

<?php

function login($user,$pincode,$bil){

$query = mysql_query("SELECT id from korjournal_users where user = '".$user."' and pincode = '".$pincode."'"); 
			$result = mysql_fetch_array($query);

$count=mysql_num_rows($query);

$returnthis = "";

if($count == 1){

$_SESSION['online'] = "1";
				session_register("online");        

$_SESSION['user'] = $result["id"];
				session_register("user");

$_SESSION['bil'] = $bil;
				session_register("bil");

$returnthis = "<script>self.location='?do=home';</script>";

} else {

$errormsg = "Fel Användare/Lösen!";
				$returnthis = "<script>self.location='?user=".$user."&bil=".$bil."&errormsg=".$errormsg."';</script>";

}

return ($returnthis);
}

function add_journal($bil,$user,$start,$stop,$extra1,$extra2,$extra3){

$date = date("Y-m-d",strtotime("+2 hour"));
			$date_time = date("Y-m-d H:i:s",strtotime("+2 hour"));

$insert_row = "INSERT INTO korjournal (bil_id,date,date_time,user_id,start,stop,extra1,extra2,extra3) VALUES ('".$bil."','".$date."','".$date_time."','".$user."','".$start."','".$stop."','".$extra1."','".$extra2."','".$extra3."')";
			mysql_query($insert_row);
			mysql_query("UPDATE korjournal_bil SET matarstallning='".$stop."' WHERE id='".$bil."'");

$returnthis = "<script>self.location='?do=home';</script>";

return ($returnthis);
}

?>
metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg

Det står i felmeddelandet, men av någon anledning har du valt att inte visa hela felmeddelandet här. Men det står alltid vilket radnummer felet hittades på.

Parse error: syntax error, unexpected '[' in /customers/wradhe.com/wradhe.com/httpd.www/journal/index_mobile.php on line 4

metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg

Och index_mobile.php är det första kodstycket? Är det all kod? Det finns ju inte ens ett [-tecken på rad 4 i den koden.

ja precis, det där är första stycket, och jag hittar inte heller nåt [ tecken...wierd

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag sätter fem spänn att filen som finns på servern faktiskt inte ser ut så där. T ex pga misslyckad FTP-uppladdning eller något annat. Prova att töm filen så den bara innehåller

<?php
?>

Om inte ens det får bort felmeddelandet, lista ut varför filen inte uppdateras när du sparar/laddar upp. Om det får bort felmeddelandet, lägg till en rad åt gången tills meddelandet dyker upp igen.

För övrigt, hur ser connection.php ut? (Se till att ta bort inloggningsuppgifterna när du postar, så klart.)

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)