webForumDet fria alternativet

vilken editor kör ni?

8 svar · 928 visningar · startad av supercajo

supercajoMedlem sedan jan. 2005114 inlägg

Min editor har börjat flippa. I samband med ominstallation undrar jag vilken ni jobbar med, som är smidig, funktionell och bra för mig som programmerar med Codeigniter som MVC framework

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Coda 2 och Aptana kör jag. Förstnämnda finns bara till OS X tyvärr.

GildebrandMedlem sedan juni 2009920 inlägg

Sublime Text 2

drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg

Komodo IDE använder jag. Komodo Edit finns gratis.

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Jag har testat ganska många olika editorer genom åren, och just nu gillar jag phpDesigner men även PHPStorm.

Men ska jag bara göra mindre ändringar i en kod så blir det ofta notepad++

Tyvärr blir det inte så ofta jag kodar PHP längre, så det är mycket möjligt att det har kommit andra som är bättre.

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Jag har kört Editplus i säkert 7-8 år och den senaste version är bättre än någonsin.

jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg

Eclipse (yuck yuck) -> NetBeans (litet yuck) -> PHPStorm (30-day trial).

Körde först med Eclipse och när kollegorna skrek lovord om NetBeans så bytte jag så småningom till det. NB är inte lika segt som Eclipse och är snäppet vassare i överlag.

Senare skrek typ samma kollega lovord om PHPStorm och då prövade jag det. PHPStorm är ännu mindre segare än Eclipse och NetBeans och har inbyggt stöd förr bla less och CoffeeScript. Git-stödet verkar vara bra också.

Enda "problemet" med PHPStorm är att det kostar pengar. Har man dock en seriös arbetsgivare så pröjsar den licensen.

Det som är bra med alla dessa, är att de erbjuder method hinting så att man slipper komma ihåg alla metodnamn osv. Väldigt bekvämt!

ShakorMedlem sedan aug. 201035 inlägg

Brukar köra Vim eller Eclipse, har inte lyckats fastnat för nåt IDE som funkar bra i Linux och är OSS.

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Coda 2

231 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
228 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)