Har en sida med länken <script src="http://galleri.fkljusdal.se/?file=fetchcontent/js&album=random" type="text/javascript"></script> som jag skulle vilja att den öppnas i ett nytt fönster/flik, hur gör man det? target="_blank" fungerar inte att lägga till.
<script src.....
10 svar · 1 106 visningar · startad av palmero
Det är nog snarare så att det skriptet där genererar markup på din sida som innehåller länkar.. det är där du behöver ändra om du vill att länkarna ska öppnas i ett nytt fönster.
Dessvärre så är det så att filen/scriptet hittar jag inte, det borde väl vara fetchcontent.js, eller är jag helt ute och cyklar nu? Har letat i mappen med tillägget men inte hittat filen.
Du har sannolikt en index.php (eller default.php eller liknande) som läser av querystring-variabeln file och därefter öppnar rätt fil.
Se om du har en sådan fil, så kanske du kan lokalisera rätt javascript-fil.
mvh
Det du kan göra är att lägga koden i ett element med ett id, hämta ut innerHTML och skapa ett nytt fönster med samma HTML som elementet har. bör fungera.
@nders
Koden <script src="http://galleri.fkljusdal.se/?file=fetchcontent/js&album=random" type="text/javascript"></script> ger på sidan länken http://galleri.fkljusdal.se/displayimage.php?pid=218#top_display_media är det då i displayimage.php jag hittar scriptet eller kan det gömma sig ytterligare nånstans?
voigtann1
Där hängde jag inte riktigt med, kan du förklara lite närmare är du snäll.
Har du kollat i index.php eller default.php?
Kollar nu men är lite osäker på exakt vad jag ska leta efter, hur ser koden ut? står det querystring eller?
Kollar nu men är lite osäker på exakt vad jag ska leta efter, hur ser koden ut? står det querystring eller?
Kolla under mappen plugins efter en mapp som heter fetchcontent, och i den mappen en fil som heter js.php
Hittar filen men ingen info i den om nån js-fil, dock så finns det här stycket i js.php
// Wrap the link around the image if applicable
if ($size == 1 && $superCage->get->keyExists('nolink') != TRUE) {
$link_target = $CONFIG['site_url'] . 'displayimage.php?';
if (is_int($album) != TRUE) { // We have a meta album here
if ($album == 'lastup' || $album == 'topn' || $album == 'toprated' || $album == 'lastcom' || $album == 'lasthits' || $album == 'search') {
$link_target .= 'album=' . $album . '&';
if ($cat == '') {
$cat = 0;
}
}
} else {
$link_target .= 'album=' . $display_array['thumb_list'][$loopCounter]['aid'] . '&';
}
if ($cat != '') {
$link_target .= 'cat=' . $superCage->get->getInt('cat') . '&';
}
if ($display_array['thumb_list'][$loopCounter]['msg_id'] != '') {
$link_target .= 'msg_id=' . $display_array['thumb_list'][$loopCounter]['msg_id'] . '&';
}
$link_target .= 'pid=' . $display_array['thumb_list'][$loopCounter]['pid'];
$link_target .= '#top_display_media';
$image_string = '<a href="' . $link_target . '">' . $image_string;
$image_string .= '</a>';
Där jag funderar på raden
<a href="' . $link_target . '"> om man kan lägga till _blank där på något sätt?
Hittar filen men ingen info i den om nån js-fil, dock så finns det här stycket i js.php
// Wrap the link around the image if applicable
if ($size == 1 && $superCage->get->keyExists('nolink') != TRUE) {
$link_target = $CONFIG['site_url'] . 'displayimage.php?';
if (is_int($album) != TRUE) { // We have a meta album here
if ($album == 'lastup' || $album == 'topn' || $album == 'toprated' || $album == 'lastcom' || $album == 'lasthits' || $album == 'search') {
$link_target .= 'album=' . $album . '&';
if ($cat == '') {
$cat = 0;
}
}
} else {
$link_target .= 'album=' . $display_array['thumb_list'][$loopCounter]['aid'] . '&';
}
if ($cat != '') {
$link_target .= 'cat=' . $superCage->get->getInt('cat') . '&';
}
if ($display_array['thumb_list'][$loopCounter]['msg_id'] != '') {
$link_target .= 'msg_id=' . $display_array['thumb_list'][$loopCounter]['msg_id'] . '&';
}
$link_target .= 'pid=' . $display_array['thumb_list'][$loopCounter]['pid'];
$link_target .= '#top_display_media';
$image_string = '<a href="' . $link_target . '">' . $image_string;
$image_string .= '</a>';Där jag funderar på raden
<a href="' . $link_target . '"> om man kan lägga till _blank där på något sätt?
Du lägger till attributet target med värdet _blank
<a href="' . $link_target . '" target="_blank">