webForumDet fria alternativet

Wordpress, skapa en funktion som ersätter värden i en youtube tagg?

PHP

2 svar · 823 visningar · startad av kraeftan

Medlem sedan juli 200782 inlägg
Frågan#1

Tja!

Jag är i behov av en funktion som ändrar om inbäddningskoden på youtubeklipp som jag laddar upp i wordpress. Funktionen ska ersätta värdena till de som syns mallen nedan.

Detta är mallen jag vill att alla klippen följer.

<object width="480" height="270">
<param value=" KLIPPETS URL ?rel=0&modestbranding=1&autohide=1&showinfo=0&showsearch=0&wmode=transparent" name="movie">

<param value="true" name="allowFullScreen">
<param value="1" name="autoplay">
<param value="always" name="allowscriptaccess">

<embed width="480" height="270" allowFullScreen="true" allowscriptaccess="always" type="application/x-shockwave-flash" src=" KLIPPETS URL ?rel=0&modestbranding=1&autohide=1&showinfo=0&showsearch=0&wmode=transparent&autoplay=1">
</object>

Vill dock inte att den ändrar "width" "height" och "klippets url" värden.

Hur ska jag gå till väga?

Detta är mest för att jag ska slippa ändra koderna varje gång jag ska bädda in ett klipp.

Medlem sedan mars 2006296 inlägg

Det gör du nog enklast genom att lägga in en egen shortcode för youtube. Har gjort så
själv på någon sajt men nu minns jag inte vilken det var. Men jag Googlade fram en snipplet du kan justera efter dina behov:
http://wpsnipp.com/index.php/functions-php/display-youtube-video-with-embed-shortcode/

Nu har du kanske en bra anledning att använda object taggen man jag tipsar i alla fall om iframe lösningen YouTube kör som default nu mera, då blir klippen html5 kompatibla, bra för ex. iPhone, iPad etc.

Medlem sedan juli 200782 inlägg

Nate.A skrev:

Det gör du nog enklast genom att lägga in en egen shortcode för youtube. Har gjort så
själv på någon sajt men nu minns jag inte vilken det var. Men jag Googlade fram en snipplet du kan justera efter dina behov:
http://wpsnipp.com/index.php/functions-php/display-youtube-video-with-embed-shortcode/

Nu har du kanske en bra anledning att använda object taggen man jag tipsar i alla fall om iframe lösningen YouTube kör som default nu mera, då blir klippen html5 kompatibla, bra för ex. iPhone, iPad etc.

Ok tack, grejen är denna att när jag delar ett youtubeklipp via mobilen så kommer den i object form. Så då utgick jag från att köra alla i object form.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)