Hej,
Det är så att jag försöker implementera ett script i en enkel webbsida, det är nämligen så att jag har lite problem med att skicka vidare länkar till en annan ram.
I navigationen har jag följande kod:
När det är vanligt HTML räcker det ju med att ange target men fungerar inte riktigt så inom PHP, vilket mina kunskaper inom är på en grundläggande nivå.
Outputen från php kod är vanlig html, så om jag förstår dig rätt att länkarna ska öppnas i en frame så är det bara att lägga till target i koden som vanligt.
Såhär är det jag tänkt mig:
Jag har en ram som kallas nav.php och en annan som kallas start.php.
I nav.php har jag länkar till galleriet, och i start.php vill jag att det valda galleriet ska visas när man klickar på någon av länkarna i nav.php.
Vi behöver nog reda ut lite saker.
nav.php och start.php är filer, inte namn på frames.
Så ska du använda frames eller vill du visa gallerierna på samma sida med include?
Precis, nav.php är menyn i separat frame och start.php är "övrig yta" det vill säga där allt visas.
Tror att det är frames jag ska använda mig av då jag har annat i menyn som måste kunna visas såsom kontaktformulär och liknande. Tyvärr är det olika färdiga script som jag slängt ihop där övriga fungerar bra förutom denna delen.
Hoppas det var svar på din fråga.
Tack för hjälpen hittils!
Som du har det nu så innehåller din array $gallerylist filnamn, stämmer det?
Jag tror inte det, så du kanske kan berätta vilken data du har i din array.