webForumDet fria alternativet

PHP Auto data

7 svar · 1 906 visningar · startad av antonwaagaard

antonwaagaardMedlem sedan mars 20113 inlägg

Hej!
Är ny här.
Jag undrar om det finns något PHP script som genererar data om du registrerar dig och sånt.Vet att man behöver mysql databaser och det kan jag det är själva scriptet som jag är ute efter!.

Mycket tacksam för svar
Anton Waagaard

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Vad är det för data du vill generera?

Ungefär som profiler och info.

Renegade8164Medlem sedan sep. 201046 inlägg

Om du inte kan koda PHP lär du inte komma långt med endast MySQL och tvärt om. Enklast för dig skulle vara att ladda ner ett CMS ex; wordpress, joomla, (drupal) gratis om du inte vill lära dig koda eller betala någon att göra jobbet åt dig.

Renegade8164 skrev:

Om du inte kan koda PHP lär du inte komma långt med endast MySQL och tvärt om. Enklast för dig skulle vara att ladda ner ett CMS ex; wordpress, joomla, (drupal) gratis om du inte vill lära dig koda eller betala någon att göra jobbet åt dig.

Var inte riktigt så jag menade,mer nåt kod att börja med och själva början att göra auto data.

onkelborgMedlem sedan juli 2003555 inlägg

Hm, för att försöka göra en liknelse: Jag skulle vilja bygga en bil. Den ska vara grön. Jag vill inte ha någon färdig byggsats, ritning eller undervisning. Förklara för mig exakt hur jag ska göra för att komma igång.

Försök att sätta dig in i vår situation, givet att vi inte vet hur du tänker, läs dina inlägg i den här tråden och försök komma fram till vad det är du egentligen vill göra.

Några exempel på frågor som dyker upp i mitt huvud rent spontant:

Vad menar du med "genererar data om du registrerar dig och sånt"? Vad för data? Registrerar mig var? Och vilken information registrerar jag? Och varför? Och vad är sånt?

Vad menar du med "Vet att man behöver mysql databaser"? Varför vet du det? Varför skulle det inte gå lika bra med t.ex. en MSSQL-databas eller en PostgreSQL-databas? Eller en fil helt enkelt? Eller ett gäng filer och kataloger? Gissningsvis vet du någonting om ditt problem som inte jag vet

Hur ska jag tolka "det är själva scriptet som jag är ute efter"? Vad för script? Vad ska det göra? Var ska det komma ifrån? Är det en vanlig funktion som redan uppfunnits flera gånger om du är ute efter?

Vad föranleder ditt svar "Var inte riktigt så jag menade,mer nåt kod att börja med och själva början att göra auto data."? Vad är det för kod du vill börja med? Och vad är "auto data" för något? En slumptalsgenerator?

Uppfatta inte mitt inlägg fel, jag har inte för avsikt att "trycka till" dig, men jag vill öppna ögonen på dig. Jag får en svag känsla av att du inte har en aning om vad du pratar om, men vill försöka få det att låta som att du vet vad du pratar om.

Mitt råd till dig är att börja såhär:

1. Vad är det för problem jag försöker lösa? Exempel: Jag vill låta mina besökare förhandsboka min nya bok på min hemsida
  2. Har jag någon idé om hur problemet ska lösas? Har jag några givna ramar jag måste hålla mig inom? Exempel: Jag har redan ett konto på webhotellet Foo Bar AB, och det webbhotellet stödjer enbart scriptspråket PHP, samt databasen MySQL. Jag måste ha en databas av prestandaskäl, med enbart filer kommer siten upplevas för långsam. Av den anledningen så måste jag lösa problemet med hjälp av just PHP och MySQL.
  3. Hur ska jag realisera lösningen? Exempel: Kan jag lösa problemet själv? Om inte, kan någon annan göra det? Hur förklarar jag för någon annan vad mitt problem är, mina idéer om hur jag ska lösa det och vilka krav jag har?

Alla punkterna är viktiga, vi är mest intresserade av punkt 3), dvs. att du förklarar för oss exakt vad ditt problem är och vilka krav som finns. Tänk på att vi inte vet någonting om varken punkt 1) eller punkt 2).

Först när vi förstår vad du vill uppnå kan vi ge dig förslag på lösningar.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Tack onkelborg för ett mycket belysande inlägg, må det vara ett rättesnöre säger Lasp.

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Låter som att du vill göra ett skript/program som registrerar sig på olika webbsidor, stämmer det? Är det dina egna sidor du vill generera konto på? Om det inte är dina egna så är det inget jag vill hjälpa till med eftersom det i så fall verkar vara spam du vi syssla med.

Försök gärna vara extremt tydlig med vad du vill åstadkomma. Att knappt ge ut någon information får bara det att verka som du smusslar med något.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
133 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)