webForumDet fria alternativet

Gratis webbshop-system, vilket?

6 svar · 2 949 visningar · startad av Guldstrand

GuldstrandMedlem sedan juli 20041 271 inlägg

Idag finns det en uppsjö av gratis webbshop-system, men vilken är egentligen den "bästa"?

Många kommer förmodligen säga att osCommerce är den bästa, med tanke på alla gratismoduler som finns etc.

Jag har testkört den senaste stabila versionen av osCommerce (v2.3.1), och tycker att den är något seg/klumpig att hantera.
Ett stort minus, är att det näst intill är omöjligt att ändra designen.

Finns det någon annan webbshop som har något templatesystem, eller överlag är lättare att ordna design till?
(Givetvis är det bra om det finns Svenska betalsätt/fraktsätt tillgängligt.)

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Ingen aning vilken shop är den "bästa" eftersom det ju handlar om väldigt individuella preferenser. Men jag är personligen trött på ZenCart och OSCommerce eftersom dom har femhundraelvatusen jiddriga inställningar (som man aldrig kommer ihåg).

Numer försöker jag använda OpenCart så långt det går.

Danne V skrev:

jag är personligen trött på ZenCart och OSCommerce eftersom dom har femhundraelvatusen jiddriga inställningar (som man aldrig kommer ihåg).

Numer försöker jag använda OpenCart så långt det går.

Kan inte göra annat än att hålla med om det.
Ska titta lite på OpenCart.

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Vill man kunna skala sin applikation på bredden, ha en vettig väg at uppgradera och en god genomgående och genomtänkt arkitektur finns det egentligen inget php-alternativ förutom magento.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

colione skrev:

Vill man kunna skala sin applikation på bredden, ha en vettig väg at uppgradera och en god genomgående och genomtänkt arkitektur finns det egentligen inget php-alternativ förutom magento.

Jag tror inte att den som frågar efter en gratis webbshop är beredd att hosta upp 100.000 om året. :P :e

Men jag kan ju ha fel förstås.....

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Danne V skrev:

Jag tror inte att den som frågar efter en gratis webbshop är beredd att hosta upp 100.000 om året. :P :e

Men jag kan ju ha fel förstås.....

Jag som förutsatte att våra medlemmar hade grundläggande läsförståelse. :OO
http://www.magentocommerce.com/product/community-edition

Lyckades inte att installera OpenCart, så jag gick vidare för att testa PrestaShop istället.
PrestaShop verkar vara en rätt "fräsch" och bra webbshop, men verkar tyvärr (enligt mig) vara både tyngre -och något mer komplicerad än osCommerce.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)