Hejsan.
Jag har tankat ner ett login script, som jag sen har moddat lite själv.
Men jag har ett problem, att när man loggar in så vill jag att man skickas till en annan sida än den sidan man loggar in på. Men jag får det inte att fungera hur jag än vänder o vrider, så det känns som jag har missat något.
Men så här ser login scriptet ut:
<?
if($form->num_errors > 0){
echo "<font size=\"2\" color=\"#ff0000\">".$form->num_errors." error(s) found</font>";
}
?>
<form action="process.php" method="POST">
<table align="right" border="0" cellspacing="0" cellpadding="3">
<tr><td>Username:</td><td><input type="text" name="user" maxlength="30" value="<? echo $form->value("user"); ?>"></td><td><? echo $form->error("user"); ?></td></tr>
<tr><td>Password:</td><td><input type="password" name="pass" maxlength="30" value="<? echo $form->value("pass"); ?>"></td><td><? echo $form->error("pass"); ?></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="right"><input type="checkbox" name="remember" <? if($form->value("remember") != ""){ echo "checked"; } ?>>
<font size="2">Remember me next time
<input type="hidden" name="sublogin" value="1">
<input type="submit" value="Login"></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="right"><br><font size="2">[<a href="forgotpass.php">Glömt lösenord?</a>]</font></td><td align="right"></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="right">Inte medlem? <a href="register.php">Registrera dig!</a></td></tr>
Och så här ser koden ut när man har loggat in:
<?
if($session->logged_in){
echo "<h1>Logged In</h1>";
echo "Välkommen <b>$session->username</b>, du är nu inloggad. <br><br>"
."[<a href=\"userinfo.php?user=$session->username\">My Account</a>] "
."[<a href=\"useredit.php\">Edit Account</a>] ";
if($session->isAdmin()){
echo "[<a href=\"admin/admin.php\">Admin Center</a>] ";
}
echo "[<a href=\"process.php\">Logout</a>]";
}
else{
?>
Och problemet är att om man sätter scriptet för dom som har loggat in på en annan sida, blir det hel knasit, så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.